سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی را فراهم کنند

به گزارش مجله تانی بای، خبرگزاری خبرنگاران- سخنگوی کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: سفرای کشورمان باید با توجه به ظرفیت کمیسیون های مشترک اقتصادی با همسایگان تلاش کنند نیاز این کشور ها را شناسایی و زمینه ورود بازرگانان ایرانی به این بازار ها را فراهم کنند.

سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی را فراهم کنند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی، در خصوص فعالیت های اقتصادی سفارتخانه های ایرانی در خارج از کشور، افزود: همواره افزایش سطح مراودات سیاسی در گرو افزایش تعامل اقتصادی میان دولت ها بوده است.

نماینده مردم مشکین شهر با اشاره به اینکه دیپلماسی سیاسی با دیپلماسی اقتصادی درهم آمیخته است، افزود: در واقع دیپلماسی سیاسی راه تعامل اقتصادی و افزایش صادرات کشور ها را فراهم می کند.

وی افزود: هم اکنون ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم ها قرار گرفته است و این در حالیست که کشور های زیادی در اطرافمان وجود دارند که می توان با برقراری روابط اقتصادی، فشار های کاخ سفید را کاهش دهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صادرات غیر نفتی کشورمان در سال حدود 60 میلیارد دلار است، گفت: این مهم در حالیست که همسایگان ایران اسلامی سالانه بیش از یک تریلیون دلار واردات انجام می دهند که فرصت بزرگی برای افزایش سطح روابط اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شرح داد: ایران دارای ظرفیت های خوبی برای صادرات است و می تواند کالا های تولیدی خود را با هزینه کم در بازار های منطقه عرضه کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1674

به "سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی را فراهم کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرا زمینه فعالیت بازرگانان ایرانی را فراهم کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید