شرکت های بزرگ دنیا چطور به انسان و زمین خدمت نموده اند؟

به گزارش مجله تانی بای، دنیا امروز بیش از هر زمان دیگری احتیاج به مراقبت دارد. زنگ خطرها در خصوص تغییرات اقلیمی و چالش های اجتماعی زندگی مدرن بشر به صدا در آمده اند در این میان فعالیت های صنعتی - مالی خطی انسان و بهره برداری بی رویه از منابع موجود در دامن زدن به این مسائل و نابرابری های اجتماعی بی تأثیر نبوده اند؛ تا جایی که برای جهت دهی به برنامه های توسعه پایدار در سطح دنیا سازمان ملل متحد برنامه یکپارچه ای را متشکل از هدف تحت عنوان اهداف توسعه پایدار سازمان ملل تعریف نمود و از همه بازیگرهای سطح دنیای دعوت نمود تا باهم برای رسیدن به این برنامه ها تا سال میلادی هم پیمان شوند.

شرکت های بزرگ دنیا چطور به انسان و زمین خدمت نموده اند؟

یک جنبش دنیای؛ به نفع همه

در سیستم های مالی دنیا امروز کمپانی های بزرگ به علت مقیاس میان قاره ای خود می توانند در کنترل تأثیرات منفی که زمین و انسان با آنها روبرو هستند نقش موثری ایفا نمایند. این انتظار بسیاری از مصرف نمایندگان امروزیست؛ بسیاری از مردم در پی راه هایی هستند تا با انتخاب های آگاهانه تر از برندهایی حمایت نمایند که دوستدار زمین و جامعه بوده اند. و همانطور که در وعده های مالی و بازاریابی خود پیروز بوده اند به منفعت اجتماع و محیط زیست هم بپردازند.

سازمان غیر انتفاعی B lab در پی تبدیل شرایط فعلی به سوی سیستم مالی است که در آن منافع همه افراد جوامع و محیط زیست در نظر گرفته گردد و در این راه جنبش شرکت های B Corp (بی کورپ) را راه اندازی کرده است. جنبش B Corp شبکه شرکت هاییست که به بالاترین استانداردهای اجتماعی - محیط زیستی شفافیت و مسئولیت پذیری متعهد هستند.

تغییر قوانین بازی به سوی در نظرگرفتن منفعت همه ذینفعان از جمله کارمندان مردم مشتریان سایر جوامع و محیط زیست می تواند تأثیرات مثبتی که از آن صحبت شد را قابل دسترس می نماید.

جنبش بی کورپ (B Corp) از سال میلادی شروع شد؛ تا به امروز بیش از شرکت از بیش از صنعت مختلف در سراسر دنیا با این جنبش همراه شده اند که هر روز به این تعداد افزوده می گردد.

اولین B Corp ایران

دنون لبنی پارس شرکت مادر برند دنت در ایران؛ اولین B Corp ایران است که در سال پیروز به دریافت گواهینامه بی کورپ شد. دنون با منظره یک زمین . یک زندگی در پی راهیست تا بر همه جوامعی که در آنها حضور دارد تأثیری مثبت بگذارد و در راستای مأموریتش: تأمین سلامتی به وسیله غذا برای حداکثر افراد ممکن محصولات خوشمزه سلامت محور بر پایه شیر را به بازار ایران معرفی نمود و گرفتن این گواهینامه نقطه عطفیست برای دنبال کردن اهداف توسعه پایداری که همواره برای آنها کوشش کرده است.

اگر علاقمند هستید با تجربه سفر پیوستن دنون اولین B Corp ایران به این جنبش بیشتر آشنا شوید می توانید اینجا زیر کلیک کنید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2230

به "شرکت های بزرگ دنیا چطور به انسان و زمین خدمت نموده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های بزرگ دنیا چطور به انسان و زمین خدمت نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید