طوفان و سیل 3 هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس ضرر زد

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/فارس رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ابتدای مرداد تا به امروز بر اثر وقوع طوفان و سیل بیش از 3 هزار میلیارد ریال خسارت به زیر بخش های کشاورزی استان وارد شده است.

طوفان و سیل 3 هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس ضرر زد

نادر محمودی دوشنبه 13 مرداد به خبرنگاران گفت: سیل و طوفان و بادهای شدید، از ابتدای مرداد تا به امروز به زیربخش های کشاورزی در شهرستان های قیروکارزین، جهرم، خفر و فراشبند، بالغ بر 3321 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

او گفت: براساس پیش بینی های هواشناسی و با هدف پیشگیری از خسارت، اطلاع رسانی لازم به بهره برداران بخش کشاورزی در خصوص ورود سامانه بارشی و احتمال وقوع باد و طوفان شدید شده بود.

محمودی با بیان اینکه ارزیابی خسارت ها با همکاری مدیریت بحران استانداری و با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی اجرا شده است، گفت: بیمه محصولات کشاورزی یکی از ضروری ترین اقداماتی است که کُل بهره برداران این بخش باید مد نظر داشته باشند.

او در عین حال گفت: متاسفانه و علی رغم تاکید بر ضرورت تحت پوشش بیمه قراردادن محصولات کشاورزی، برای بازسازی و بازتوانی بهره برداران خسارت دیده در اثر حوادث، استقبال خوبی از بیمه محصولات کشاورزی نشده است.

محمودی گفت: در این شرایط امکان تخصیص و تامین اعتبار برای بهره برداران خسارت دیده از حوادث طبیعی به سختی امکان پذیر خواهد بود و می توان گفت که تا حدی غیر ممکن است.

رئیس اداره مدیریت بحران جهادکشاورزی فارس گفت: بهره برداران بخش کشاورزی باید بیمه محصولات خود را مد نظر داشته باشند و از بیمه به عنوان یک پشتیبان در زمان وقوع حوادث، استفاده کنند؛ قطعا تنها راه حمایت از بهره برداران زیان دیده در حوادث طبیعی، بیمه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1106

به "طوفان و سیل 3 هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس ضرر زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان و سیل 3 هزار میلیارد ریال به کشاورزی فارس ضرر زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید