لزوم هم افزایی با مرکز 1888 برای حل به موقع مسائل شهر

به گزارش مجله تانی بای، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در جلسه ارتباط مستقیم سامانه نظارت همگانی (1888)، ارتباط و تعامل با مرکز نظارت همگانی 1888 را موجب آگاهی از مسائل و انتقاد های شهروندان و رفع به موقع آن دانست.

لزوم هم افزایی با مرکز 1888 برای حل به موقع مسائل شهر

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی شهرداری تهران؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارائه گزارش های تحلیلی و آسیب شناسانه مبتنی بر پیام های شهفرایندان گفت:انعکاس مسائل و چالش های موجود در نقاط مختلف شهر تهران در قالب گزارش های مرکز 1888 و سامانه 137 بصورت دو هفته یکبار به حوزه خدمات شهری باعث رفع سریع تر مسائل و جلوگیری از بروز نارضایتی می شود.

یزدانی علت کاهش تعداد پیام های ارجاعی سامانه های 1888 و 137 در موضوعات خدمات شهری را بازدید های سرزده از سطح مناطق و سازمان های وابسته برشمرد و گفت: اطلاع از چالش های موجود در رفع به موقع آن ها نقش موثری خواهد داشت.

وی با اشاره به کاهش پیام های نارضایتی شهفرایندان در حوزه خدمات شهری گفت: اقدامات صورت گرفته در این حوزه، ارائه خدمات و وضع قوانین سخت گیرانه در انجام امور موجب رفع مسائل و کاهش تعداد پیام ها شده است.

معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به گزارش آسیب شناسی مرکز 1888 شرح داد: در جلسه ای که مقرر است برای بررسی فرایند پیشرفت، نقاط ضعف و نقاط قوت طرح کاپ برگزار شود، لزوم افزایش آموزش به شهفرایندان در دستور کار قرار خواهدگرفت؛ ضمن آنکه موضوع آموزش و اقناع شهفرایندان را از طریق شهرداران مناطق، معاونین خدمات شهری و سازمان پسماند نیز پیگیری خواهیم کرد.

یزدانی با اشاره به مسائل موجود در نحوه جمع آوری پسماند های حجیم گفت: تا دو ماه آینده ایستگاه های میانی جمع آوری مخصوص این پسماند ها در سطح شهر حذف شده و این نوع ضایعات بصورت مستقیم به مکان های مشخص شده منتقل می شوند که این امر باعث کاهش پیام های نارضایتی خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای اختصاص بودجه به زمین های بازی مخصوص بچه ها، کفپوش و وسایل ورزشی، از حل مسائل این بخش در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه بند 20 گفت: موضوع مزاحمت های صنفی و چالش های موجود در این حوزه با راه اندازی این سامانه بصورت تخصصی و سیستمی پیگیری و رفع می شود.

سید مجتبی موسوی معاف رئیس مرکز نظارت همگانی 1888 نیز در ابتدای این جلسه به اقدامات صورت گرفته در حوزه نظارت همگانی به منظور اصلاح فرایند های موجود در رسیدگی و پاسخگویی به مسائل شهفرایندان اشاره کرد و گفت: ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به پیام های 1888 توسط شهردار محترم تهران نصب العین ما در پاسخ خواهی از واحد های اجرایی برای تحقق خواسته های مردم است.

رییس مرکز نظارت همگانی 1888 با اشاره به برخی مسائل موجود در حوزه خدمات شهری گفت: به دلیل عدم پرداخت معوقات ناشی از افزایش حقوق برخی کارگران پیمانکار حوزه خدمات شهری در سال 99 مکاتبه و پیگیری ها منجر به ابلاغیه ای توسط معاونین محترم خدمات شهری و مالی به مناطق 22 گانه شد که انتظار میرود این موضوع مرتفع شود.

موسوی معاف با اشاره به گلایه مندی شهفرایندان از کم و کیف اجرای پروژه کاپ (کاهش پسماند) در مناطق 22 و 6 شرح داد: به نظر می رسد با ارائه آموزش های لازم و توجیه شهفرایندان در خصوص مزایای این طرح، نارضایتی موجود کاهش پیدا کند.

وی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات اثر بخش در خصوص مزاحمت های صنفی گفت: در حوزه مزاحمت های صنفی اغلب شاهد اطاله رسیدگی و نارضایتی مردم هستیم.

حمیدرضا نصریان رییس سامانه 137 نیز در این جلسه با اشاره به عملکرد مثبت و ارائه خدمات مطلوبتر توسط حوزه خدمات شهری گفت: کاهش پیام های حوزه خدمات شهری ناشی از اقدامات مثبت در راستای رفع مسائل موجود بوده است.

نصریان با اشاره به ارائه گزارش های آسیب شناسی در موضوع آبگرفتگی معابر و لایروبی انهارگفت: توجه به این گزارش از سوی معاونت خدمات شهری موجب بهبود شرایط در سال جاری شد.

در جلسه ارتباط مستقیم مدیران ارشد حوزه خدمات شهری، 270 شهفرایند از طریق تلفن 1888 بصورت مستقیم و بی واسطه درخواست و مسائل خود را طرح نمودند که تقدیر و تشکر از عملکرد میادین میوه و تره بار، درخواست طعمه گذاری برای جانوران موذی و جمع آوری سگ های بلاصاحب و نظافت معابر از بیشترین موضوعات طرح شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1399 بروزرسانی: 24 بهمن 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1388

به "لزوم هم افزایی با مرکز 1888 برای حل به موقع مسائل شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم هم افزایی با مرکز 1888 برای حل به موقع مسائل شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید