متضرران قطع اینترنت بسته های حمایتی دریافت می نمایند؟ ، اغتشاشات، کسب و کار 10 میلیون نفر را با مشکل روبرو کرد

به گزارش مجله تانی بای، وزیر اقتصاد اظهار داشت برای جبران لطمات وارده به فعالان مالی ناشی از قطعی اینترنت و محدودیت های هفته های گذشته بسته حمایتی تهیه خواهد شد.

متضرران قطع اینترنت بسته های حمایتی دریافت می نمایند؟ ، اغتشاشات، کسب و کار 10 میلیون نفر را با مشکل روبرو کرد

به گزارش خبرنگاران، احسان خاندوزی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به ناامنی های مالی روزهای گذشته اظهار کرد: باید لطمات وارد شده طی هفته های گذشته را به رسمیت شناخت. مساله امنیت کسب و کار و سرمایه گذاری نه تنها شاخص های مختلف مالی را تحت تأثیر قرار می دهد بلکه معیشت افراد اعم از فعالان بخش حقیقی اقتصاد، تجار، اصناف و… را نشانه می رود.

وزیر امور مالی و دارایی اضافه کرد: ما می خواهیم که اوضاع مالی زودتر به آرامش برگردد و از سویی دیگر لطمات وارده به اصناف و… جبران گردد که در این رابطه بسته های حمایتی از فعالان مالی تهیه شده که در صورت تأیید از سوی مراجع ذی صلاح اجرایی می گردد.

وی گفت: امنیت کسب و کار و سرمایه گذاری مورد تأیید دولت و بخش خصوصی است و برگشت آرامش و امنیت به این بخش مورد تأیید ماست.

کسب و کار 10 میلیون نفر در معرض خطر

یکی از کارشناسان کسب وکارهای مجازی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر در کشور در حوزه کسب وکارهای اینترنتی فعال هستند به ایرنا گفت: اغتشاشات اخیر که سبب اعمال محدودیت هایی در اینترنت شده، باعث شد تا بسیاری از کسب وکارهایی که در بستر اینترنت و فضای مجازی فعالیت دارند با ضررهای هنگفتی روبرو شوند.

محمود راشدی اضافه کرد: اینترنت یک زیرساخت در کشور محسوب می گردد و اغتشاشات اخیر که سبب اعمال محدودیت هایی در اینترنت شده، بسیاری از کسب وکارها به خاطر این محدودیت نتوانستند سفارش ها را بپذیرند و به مشتری ها خدمات رسانی نمایند.

وی اضافه کرد: در همین چند روز اخیر که اغتشاشات منجر به قطعی اینترنت شد، سفارش ها به دست صاحبان نرسیده است و کسی جوابگو نیست.

کارشناس کسب وکارهای اینترنتی با بیان اینکه اعمال محدودیت هایی در اینترنت به علت اغتشاشات باعث کاهش اعتماد مردم به کسب وکارهای اینترنتی شد، گفت: این امر موجب می گردد تا کسانی که قصد سرمایه گذاری در کسب وکارهای اینترنتی و یاری به اقتصاد دیجیتال دارند، مردد شوند.

وی ادامه داد: آمارهایی از ضررهای روزانه 500 هزار تومانی به بالا به هر کسب وکارهای اینترنتی وجود دارد که اکنون تعدادی از آنها بلاتکلیف هستند.

راشدی با اشاره به اینکه 10 میلیون نفر در کشور درگیر کسب وکارهای اینترنتی هستند، گفت: یک میلیون و 200 هزار کسب وکار در فضای اینستاگرام وجود دارد که به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیروی کار دارند.

وی تاکید نمود: ضررهای کسب وکارهای اینترنتی به صورت دفعی خود را نشان نمی دهد؛ بلکه به صورت تدریجی خواهد بود و یکی از مسائل باعث بیکاری و وقوع آسیب های اجتماعی می گردد.

کارشناس کسب وکارهای اینترنتی با اشاره به اینکه وزیر ارتباطات از تدوین بسته حمایتی برای کسب کارهایی که به پلتفرم هایی داخلی مهاجرت نمایند، خبر داده است، گفت: این اقدام خوبی است، درصورتی که پلتفرم های داخلی تقویت شوند و با پلتفرم های خارجی دارای رقابت باشند تا مردم با رغبت بیشتری به این بسترها وارد شوند.

راشدی بیان نمود: اکنون اختلاف زیرساختی بسیاری بین پلتفرم های داخلی و خارجی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2115

به "متضرران قطع اینترنت بسته های حمایتی دریافت می نمایند؟ ، اغتشاشات، کسب و کار 10 میلیون نفر را با مشکل روبرو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متضرران قطع اینترنت بسته های حمایتی دریافت می نمایند؟ ، اغتشاشات، کسب و کار 10 میلیون نفر را با مشکل روبرو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید