مدرسه های کانادا

به گزارش مجله تانی بای، سن قانونی بچه ها برای شروع تحصیل در بیشتر ایالت ها 5 سالگی است . بچه ها در این سن ابتدا وارد مهد کودک می شوند و از شش سالگی وارد سال اول ابتدایی می شوند . تحصیل در مدارس کانادا در سن 17 - 18 سالگی با اتمام سال دوازده دبیرستان به خاتمه می رسد .

مدرسه های کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین قیمت تورهای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

  • شهریه مدارس دولتی: 14 هزار دلار + 1000 دلار بیمه دانش آموزی
  • شهریه مدارس شبانه روزی: 34 هزار دلار + 1000 دلار بیمه دانش آموزی
  • زبان تحصیل: انگلیسی یا فرانسوی
  • مدرک زبان مورد احتیاج: احتیاج ندارد
  • امکان اخذ ویزای همراه: ویزای توریستی 5 ساله والدین

مدارس دولتی کشور کانادا برای افراد شهروند کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کاملا رایگان هستند و در عین حال برای دانش آموزان خارجی دارای شهریه بالای میباشند. اگر اولین سال هست که فرزند خود را در مدارس کانادا ثبت نام میکنید، از ایشان تست هایی گرفته میگردد تا ببینند از چه سطحی باید آغاز نمایند و همچنین ممکن است دوره های تقویتی زبان انگلیسی یا فرانسوی برای محصل گذاشته گردد.

ترکیب محصلین کانادایی و محصلین بین المللی درتمام مدارس کانادا دیده میگردد و این مدارس از با کیفیت ترین سیستم های آموزشی در دنیا میباشند. تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای افرادی که دارای اقامت دائم باشند رایگان است. افراد تنها هزینه اندکی به عنوان مشارکت در امور مدرسه پرداخت می نمایند .اما تحصیل در این مدارس برای دانش آموزان بین المللی با هزینه شخصی امکان پذیر است. در این صورت شهریه این مدارس کانادا سالانه حدود 10 تا 14هزار دلار می باشد. شهریه در مدارس ابتدایی کمتر و در دبیرستان ها بیشتر است.

مدارس خصوصی کانادا شهریه مدارس خصوصی بین 30 هزار تا 50 هزار دلار در سال بوده و این مدارس از کیفیت بسیار بسیار بالایی بهره مند هستند و اغلب دانش اموزانی که در این مدارس ثبت نام مینمایند از ابتدا به دنبال کسب تخصص در رشته خاصی هستند.

مدرسه در کانادا از 5 تا 6 سالگی آغاز شده و از ابتدایی تا دیپلم 12 سال میباشد. این مدارس را اصطلاحا K-12 مینامند. در استان کبک از ابتدایی تا دیپلم 11 سال و دو سال هم دوره پیش دانشگاهی به طول می انجامد. مدرسه 5 روز در هفته بوده و از اواخر آگوست تا اوایل ماه ژوین هر سال میباشد. از آنجا که کانادا کشور دو زبانه هست مدرسه به زبان های فرانسوی و انگللیسی در کل کانادا قابل دسترسی خواهد بود. دانشجویان بین المللی تحصیل در مدارس ابتدایی کانادا تا تحصیل در مدارس هدایت کانادا و تحصیل در دبیرستان های کانادا میتوانند بهره مند شوند. تحصیل در کانادا فرصت بینظیری برای اخذ مدرک معتبر تحصیلی و همچنین اخذ تجربه بین المللی میباشد.

مدارس خصوصی کانادا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند که تهیه محل سکونت دانش آموز نیز بر عهده آنان است .

بعضی از این مدارس خصوصی شبانه روزی هستند و محل اقامت دانش آموزان در آن ها همان محوطه مدرسه می باشد . این مدرس به Boarding school معروف می باشند و بهترین انتخاب برای دانش آموزان بین المللی می باشند .

شهریه مدارس خصوصی کانادا در حدود 18هزار دلار است که با هزینه خوابگاه، غذا و بیمه… به حدود 40 هزار دلار خواهد رسید .

فرزندان دانشجویان بین المللی در بعضی از استان ها به عنوان محصل خارجی محسوب شده و برای ثبت نام در مدارس روزانه کانادا میبایست شهریه تحصیل در مدارس کانادا را به عنوان خارجی بپردازد که سالیانه به طور میانگین 10 تا 15 هزار دلار است. و در بعضی دیگر از استان ها فرزندان دانشجویان بین المللی میتوانند از مدارس دولتی به صورت رایگان استفاده نمایند.

مدارس شبانه روزی در کانادا

انجمن مدارس شبانه روزی در کانادا است که مدارس معتبر شبانه روزی را معرفی می کند. این مدارس به نحوی هستند که دانش اموز در آنجا درس خوانده و همزمان اقامت دارد. شهریه این مدارس بین 30 تا 60 هزار دلار در هر سال است.

برنامه درسی مدارس کانادا

توضیح دروس در مدارس کانادا معمولا دو دسته هستند. دسته اجباری و دسته انتخابی. در گروه دروس اجباری که همه دانش آموزان در مدارس دولتی باید شرکت نمایند دروس زبان، ریاضی، علوم، کامپیوتر و هنر و دروس اختیاری شامل سایر زبان های خارجی، تاریخ و جغرافی، شیمی و زیست و فیزیک، بیزینس، برنامه نویسی کامپیوتر، آشپزی و مکانیک خوردو و نساجی است.

دبیرستان الکساندر در کانادا: دارای 2 شعبه در شهرهای برنابی و ونکوور استان بریتیش کلمبیا دارد.

کالج بادول کانادا: مدرسه خصوصی و بین المللی که در پایه های هشتم تا دوازدهم و پیش دانشگاهی دانش آموز می پذیرد و ونکوور واقع شده است.

کالج Braemar کانادا: کالج دیگری که در پایه های نهم تا دوازدهم دانش آموزان بین المللی می پذیرد و تورنتو واقع شده است.

منبع: زانکو
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1162

به "مدرسه های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید