مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته

به گزارش مجله تانی بای، رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور از مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته اطلاع داد و گفت: دولت و مجلس باید با تامین شغل و عایدی مناسب و ایجاد امنیت شغلی مانع از خروج این سرمایه های ملی شوند.

مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته

به گزارش ایرنا، منصور جعفری نمین روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی ماما در اردبیل با اشاره به موضوع جوانی جمعیت و عدم استفاده از نظرات کارشناسی ماماها و انجمن های مامایی و زنان و زایمان خواهان اصلاح موارد مرتبط با این موضوع و بویژه موضوع غربالگری نوزادان شد و اضافه کرد: تولد نوزاد معلول تبعات زیادی برای جامعه و خانواده دارد و در نظام سلامت نیز اختلالاتی بوجود خواهد آورد.

جعفری نمین با اشاره به موضوع اجرای پزشکی خانواده و سیستم ارجاع در کشور گفت: متاسفانه جایگاه واقعی ماماها در این موضوعات دیده نشده و باید جایگاه ماماها در تیم سلامت خانواده در نظر گرفته گردد.

رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی کشور با اشاره به الزام پزشکان و کادر درمانی جهت عقد قرارداد با بیمه های پایه بیان نمود: در صورت اجرای این قانون، سازمان های بیمه گر هم باید در پرداخت هزینه ها و عقد قرارداد با پزشکان و کارشناسان پروانه دار مشارکت نمایند.

رئیس هیات مدیره نظام پزشکی اردبیل با تاکید بر مخالفت سازمان نظام پزشکی کشور با تعرفه پزشکی ابلاغی توضیح داد: دستمزد و قیمت تمام شده باید از هم جدا گردد ولی در قانون ابلاغی تعرفه پزشکی، این موضوع دیده نشده و به همین علت سازمان نظام پزشکی کشور مخالفت صریح خود را با تعرفه ابلاغی اعلام نموده و به وسیله دولت و مجلس این موضوع پیگیری می گردد تا نسبت به اصلاح تعرفه اقدام گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2205

به "مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت بیش از 800 ماما به خارج از کشور در سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید