نفت ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: آرگوس مدیا گزارش داد، براساس گزارش های به دست آمده از عملیات داخلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا (پدوسا) این کشور فراوری نفت خام در ماه ژوئیه را تنها با فراوری 300 هزار بشکه در روز و بدون هیچ دکل حفاری نفتی فعال شروع نموده است.

نفت ونزوئلا سقوط کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از مهر: با نادیده دریافت اعتصاب دو ماه دسامبر 2002 و ژانویه 2003، فراوری نفت خام ونزوئلا به کمترین سطح در نزدیک به 9 دهه اخیر رسیده است.

بر اساس برآوردهای آرگوس، ونزوئلا در ماه ژوئیه سال 2019 حدود 780 هزار بشکه در روز نفت فراوری نموده بود.

پدوسا تأیید کرد که دلیل اصلی کاهش فراوری این کشور نبود ظرفیت ذخیره سازی است. این موضوع نشان دهنده مسائل پدوسا برای صادرات نفت به دلیل تحریم های ایالات متحده و همچنین کاهش تقاضا به دلیل همه گیری ویروس کروناست.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی بیان کرد صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژوئن و پس از آنکه 6 نفتکش برای اجتناب از تحریم های ایالات متحده از آب های این کشور دور شدند به پایین ترین سطح خود از سال 1943 رسید.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ماه های اخیر فشار بر دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را با افزایش تحریم ها افزایش داده است. فهرست تحریم های آمریکا شامل شرکت های مکزیکی، نفتکش ها، شرکت های حمل ونقل بین المللی و اشخاصی است که در صادرات نفت ونزوئلا نقش داشته اند.

بر اساس داده های مؤسسه رفینیتیو ایکون و برنامه های بارگیری پدوسا، این شرکت دولتی و سرمایه گذاران مشترک آن در ماه ژوئن با ارسال 17 محموله حدود 379 هزار بشکه در روز نفت و فرآورده های نفتی صادر نموده است. این حجم کم از صادرات از سال 1943 تا به امروز بی سابقه بوده است و تقریباً 18 درصد کمتر از صادرات ماه مه بود.

واردات سوخت ونزوئلا نیز در ماه گذشته کاهش یافته و از روزانه 77 هزار و 100 بشکه در ماه پیش از آن، به روزانه 66 هزار بشکه رسیده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1061

به "نفت ونزوئلا سقوط کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت ونزوئلا سقوط کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید