هشدار نهاد بهداشتی اروپا درباره افزایش مبتلایان و مرگ های کرونایی با شیوع ویروس های جهش یافته

به گزارش مجله تانی بای، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اروپا شرایط کرونا در این اتحادیه را همچنان نگران کننده دانسته و درباره افزایش آمار مبتلایان و مرگ های کرونایی به دلیل شیوع ویروس های جهش یافته هشدار داد.

هشدار نهاد بهداشتی اروپا درباره افزایش مبتلایان و مرگ های کرونایی با شیوع ویروس های جهش یافته

با ما سفر کنید و با تور برای اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه استاندارد آلمان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های در اروپا (ECDC) اعلام نموده که شرایط اپیدمیولوژیک در اروپا همچنان نگران کننده است و بسیاری تخت های بیمارستانی و بخش های مراقبت های ویژه همچنان پر است.

این خبر را آندره آمون رئیس این نهاد بهداشتی در اروپا روز گذشته اعلام نموده و گفت: آنالیز ها نشان داده است که اگر اقدامات برای مهار این ویروس حفظ و یا تقویت نگردد شمار مبتلایان و مرگ ها به صورت قابل توجهی افزایش می یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این نهاد بهداشتی در اروپا در گزارشی درباره ارزیابی خطرات این بحران که روز دوشنبه منتشر شد تاکید نمود که اقدامات فوری، دقیق و قاطع حالا اهمیت دارد تا سرایت این ویروس کنترل گردد و از ظرفیت سیستم های مراقبت و بهداشت محافظت گردد.

در این گزارش آمده است: در حالی که بیشتر کشورهای منطقه مالی اروپا (EWR) در حال حاضر شاهد کاهش شمار مبتلایان هستند اما گسترش روزافزون انواع ویروس های جهش یافته انگلیسی، آفریقای جنوبی و برزیلی بسیار نگران کننده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این ویروس ها در بسیاری از کشورهای منطقه مالی اروپا در حال گسترش است. ایرلند خبر داده که آلودگی به این ویروس در این کشور غالب شده است. بسیاری کشورهای دیگر هم در طی چند هفته آینده با چنین شرایطی روبرو می شوند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در اروپا ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی هم در اروپا و بخصوص اتریش در حال گسترش است. بر این اساس تا روز پنج شنبه گذشته این ویروس در 40 کشور جهان مشاهده شده و در مجموع حدود 1400 مورد آلودگی به آن کشف شده است. در بین کشورهای منطقه مالی اروپا هم حدود 350 مورد آلودگی به این ویروس کشف شده که بخش اعظم آن در منطقه تیرول اتریش (295 مورد) دیده شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1427

به "هشدار نهاد بهداشتی اروپا درباره افزایش مبتلایان و مرگ های کرونایی با شیوع ویروس های جهش یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نهاد بهداشتی اروپا درباره افزایش مبتلایان و مرگ های کرونایی با شیوع ویروس های جهش یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید