تور هلند: هلند از دیرباز بلند قدترین مردم را داشته است، اما به گفته محققان در سال های اخیر آنها هم درحال کوتاهتر شدن هستند

به گزارش مجله تانی بای، نسل 1980 در هلند احتمالا بلندترین نسل دنیا باشند. قد میانه مردان هلندی متولد 1980، 183.9 سانتی متر (6 پا) بوده که 8.3 سانتی متر (3.27 اینچ) بلندتر از مردان متولد سال 1930 بودند. قد میانه زنان متولد 1980 هم 170.7 سانتی متر (5.6 پا) بوده در مقایسه قد متولدین 1930، 165.4 سانتی متر (5.4 فوت) بوده است.

تور هلند: هلند از دیرباز بلند قدترین مردم را داشته است، اما به گفته محققان در سال های اخیر آنها هم درحال کوتاهتر شدن هستند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در مطالعه ای که به وسیله مرکز آمار، خدمات بهداشتی شهری و موسسه ملی بهداشت عمومی هلند اجرا شده ، 719هزار فرد متولد بین 19 تا 60 سال که قد خود را گزارش نموده بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و از میانه قد در 19 سالگی به اسم معیار استفاده شد.

افزایش سطح مهاجرت

به گفته محققان، دلیل کاهش قد تا حدودی مربوط به افزایش سطح مهاجرت از گروه های کوتاه قد بوده است. با این حال کاهش قد در افرادی که والدین آنها در هلند متولد شده اند و برای کسانی که چهار پدربزرگ و مادربزرگشان هلندی تبار بودند هم دیده می گردد.

مردان هلندی بدون سابقه مهاجرت خانوادگی هیچ افزایش قدی نداشته اند، در حالی که زنان هلندی بدون سابقه مهاجرت در خانواده خود کوتاه تر شدند.

البته تفاوت های زیادی بین شمال و جنوب این کشور وجود دارد. کسانی که از لیمبورگ هستند قد کوتاه تر هستند، در حالی که بومیان فریسلند بین 3 تا 3.5 سانتی متر بلندتر هستند.

محققان تأکید کردند که هلندی ها هنوز اسم بلند قدترین افراد دنیا را از دست نداده اند.

سالهاست که محققان سعی می نمایند دلیل بلندی قد هلندی ها را دریابند، طبق مطالعات اجرا شده این امر به دلیل انتخاب طبیعی بوده و افراد بلند قد فرزندان بیشتری دارند که ژن های آنها منتقل می گردد.

مطالعه سال جاری اولین موردی نیست که نشان می دهد رشد قد رو به کاهش است. مطالعات قبلی نشان می دهد که این امر می تواند به دلیل تمرکز بیشتر بر رژیم های گیاهی و تثبیت عوامل محیطی موثر بر محرک رشد باشد.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 30 شهریور 1400 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1756

به "تور هلند: هلند از دیرباز بلند قدترین مردم را داشته است، اما به گفته محققان در سال های اخیر آنها هم درحال کوتاهتر شدن هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: هلند از دیرباز بلند قدترین مردم را داشته است، اما به گفته محققان در سال های اخیر آنها هم درحال کوتاهتر شدن هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید