هم اندیشی آنالیز راهکارهای عرضه فرش دستباف قم به چین برگزار گردید

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران: هم اندیشی راهکارهای عرضه فرش دستباف قم در کشور چین به همت شرکت شهرک های صنعتی و با حضور رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و فعالان خوشه فرش دستباف استان برگزار گردید.

هم اندیشی آنالیز راهکارهای عرضه فرش دستباف قم به چین برگزار گردید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، جلسه هم اندیشی راهکارهای عرضه فرش دستباف قم در کشور چین به همت شرکت شهرک های صنعتی و با حضور رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قم و فعالان خوشه فرش دستباف استان برگزار گردید.

در این هم اندیشی کارشناسان وزارت امورخارجه، صادرکنندگان و فراوری کنندگان فرش قم و کارشناسان دستگاه های مختلف نیز حضور داشتند.

امیرهوشنگ طیبی نژاد در نشست هم اندیشی آنالیز راهکارهای عرضه فرش دستباف قم به چین با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات اجرا شده در خوشه فرش دستباف قم گفت: در حال حاضر هنر صنعت فرش قم نزدیک به 40 هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است که یک فرصت منحصر به فردی را در اختیار سرمایه گذاران و فراوریکنندگان قمی قرار داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم اضافه نمود: مسئولان در قبال فرش دو مسئله را در پیش روی خود دارند یکی تاکیدات همیشگی رهبر معظم انقلاب مبنی بر فراوری در ایران یا توجه به توان داخلی و دیگری رویکرد جدیدی که بازارهای جهانی به فرش دستباف قم پیدا نموده اند.

وی خاطر نشان کرد: این دو موضوع خوشه کسب و کار فرش دستباف را براین داشت تا مطالعات بازاریابی بین المللی و به ویژه راهکارهای عرضه فرش قم به بازار چین را در دستور کار خود قرار دهد و در این زمینه مطالعات کارشناسی خوبی صورت گرفت که خروجی کار به مسئولان مربوطه در وزارت امور خارجه کشورمان ارائه شد.

طیبی نژاد توضیح داد: از مزایای این مطالعات می توان به شناسایی ظرفیت ها و تهدیدات، ایجاد نمایندگی دائمی فرش دستباف، شناسنامه دار کردن فراوریات قم، راه اندازی سایت تخصصی به سه زبان فارسی- انگلیسی و چینی، قابلیت آنالیز اصالت فرش های موجود بازار چین، آنالیز راه کارهای جذب سلایق و اعمال نظر مصرف کنندگان و نحوه تحقق حقوق مصرف کننده و فراوریکننده اشاره نمود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم اظهار داشت: در صورتی که تجار و فراوری کنندگان هنر صنعت فرش کشور با رویکردی علمی و بین المللی وارد این بازار شوندآنگاه می توان انتظار داشت تا یک خریدار خارجی فرش دستباف قم را نه برای مصر بلکه بعنوان کالایی لوکس و نوعی سرمایه گذاری خریداری کند.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 575

به "هم اندیشی آنالیز راهکارهای عرضه فرش دستباف قم به چین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم اندیشی آنالیز راهکارهای عرضه فرش دستباف قم به چین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید