هیچ گونه آسیبی به تیمچه بخشی در بازار کاشان وارد نشده است

به گزارش مجله تانی بای، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشان گفت: خبر تخریب پشت بام تیمچه بخشی در بازار تاریخی صحت ندارد.

هیچ گونه آسیبی به تیمچه بخشی در بازار کاشان وارد نشده است

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان اصفهان، مهران سرمدیان روز 2 تیرماه با اعلام این مطلب گفت: در پی گزارش های دریافت شده مبنی بر تخریب پشت بام تیمچه بخشی بازار تاریخی کاشان، کارشناسان این اداره بلافاصله در محل حاضر و پس از آنالیز متوجه شدند، پشت بام این بنا سالم است و تخریب مربوط به دیوار جان پناه خانه مسکونی مجاور تیمچه است.

او اضافه کرد: در کنار تیمچه بخشی خانه ای مسکونی و فاقد ارزش تاریخی وجود دارد که مابین دو بنا، راهروی قدیمی متصل به حیاط انتهایی مسجد بالا واقع شده است و تخریب نیز مربوط به دیوار جان پناه این خانه مسکونی است.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی کاشان تأکید کرد: هیچگونه آسیبی به تیمچه وارد نشده و تخریب دیوار و جان پناه خانه مسکونی که فاقد ارزش تاریخی است، توسط شهرداری کاشان به دلیل خطر سقوط دیوار در معبر مجاور صورت گرفته است.

او خاطر نشان کرد: شهرداری کاشان با درخواست کتبی مالک خانه، به منظور برطرف خطرات جانی و اقتصادی ساکنین مجاور، نسبت به برچیدن فضاهای طبقه هم کف جبهه مجاور معبر، اقدام نموده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1035

به "هیچ گونه آسیبی به تیمچه بخشی در بازار کاشان وارد نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ گونه آسیبی به تیمچه بخشی در بازار کاشان وارد نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید