وزارت خزانه داری آمریکا لغو تحریم ها علیه ترکیه را بیان کرد

به گزارش مجله تانی بای، وزارت خزانه داری آمریکا به دستور رئیس جمهور این کشور تحریم های وضع شده علیه ترکیه را لغو کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا لغو تحریم ها علیه ترکیه را بیان کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور تحریم هایی که در روز 14 اکتبر (22 مهر) به دلیل حمله ترکیه به گروههای کُرد متحد آمریکا در شمال شرق سوریه علیه تعدای از وزارتخانه های و وزرای ترکیه ای وضع نموده بود را رسماً لغو کرد.

کمتر از یک ساعت بعد از آن که دونالد ترامپ در یک نشست خبری اعلام نمود فرمان لغو تحریم ها علیه ترکیه را صادر نموده است، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام نمود: با توجه به آتش بس [در شمال شرق سوریه] و به دستور رئیس جمهور دونالد ترامپ، وزارت خزانه داری نام دو وزارتخانه و سه مقام ارشد کشور ترکیه را از فهرست تحریم ها حذف می نماید.

ارتش ترکیه از بعدازظهر روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور عملیاتی به نام چشمه صلح را در مناطق شمال شرقی سوریه برای مقابله با نیروهای کُرد مستقر در این منطقه شروع کرد.

پنج روز پس از شروع این عملیات، کاخ سفید با صدور بیانیه ای اعلام نمود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مجوز اعمال تحریم سه وزیر و دو وزارت خانه ترکیه توسط وزارت خزانه داری آمریکا را صادر نموده است. وزرای دفاع، کشور و انرژی و همچنین وزارتخانه های دفاع و انرژی در لیست تحریم آمریکا قرار گرفته اند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، باور رئیس جمهور آمریکا این است که عملیات نظامی اخیر دولت ترکیه در سوریه، ماموریت شکست داعش را تضعیف نموده، غیرنظامیان را به خطر انداخته و صلح، ثبات و امنیت در منطقه را تهدید می نماید؛ و او به همین دلیل گام هایی را در راستای اعمال فشار بر ترکیه برداشته است.

پنج شنبه گذشته هیئت آمریکایی به سرپرستی مایک پنس معاون رئیس جمهور این کشور و مذاکره کنندگان ترکیه ای که در رأس آنها شخص رئیس جمهور رجب طیب اردوغان حضور داشت، برای اجرای یک آتش بس موقت بین ارتش ترکیه و گروه های مسلح کُرد در شمال شرقی سوریه به توافق رسیدند و پس از آن دونالد ترامپ اعلام نمود که دیگر نیازی به تحریم ترکیه نمی بیند.

امروز چهارشنبه دونالد ترامپ با اشاره به اینکه دولت ترکیه به وی اعلام نموده است که آتش بس در شمال شرقی سوریه دائمی خواهد شد، از صدور دستور لغو تحریم ها علیه ترکیه اطلاع داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 480

به "وزارت خزانه داری آمریکا لغو تحریم ها علیه ترکیه را بیان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خزانه داری آمریکا لغو تحریم ها علیه ترکیه را بیان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید