بازداشت یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا با مکزیک

به گزارش مجله تانی بای، بنابر اعلام خبرگزاری رویترز، مسئولان مرزی آمریکا در امسال میلادی بیش از یک میلیون نفر از مهاجران را در مرز آمریکا و مکزیک بازداشت نموده اند.

بازداشت یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا با مکزیک

خبرگزاری رویترز با استناد بر آمار اولیه که در اختیار این رسانه قرار گرفته است ضمن اعلام این خبر اضافه کرد این آمار چالش های پیش روی دولت جو بایدن در زمینه مهاجرت را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش مجموع بازداشت های مرزی با سرعت فعلی در ماه اقتصادی کنونی که 30 سپتامبر (8 مهر) به انتها می رسد بالاترین رقم از سال 2000 خواهد بود که یک میلیون و 700 هزار نفر از مهاجران بازداشت شدند.

بایدن از زمان روی کار آمدنش در 5 ماه پیش، بسیاری از سیاست های مهاجرتی سختگیرانه ای را که دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا وضع نموده بود لغو نموده است.

جمهوری خواستار نتیجه سیاست های بایدن را افزایش مهاجرت غیرقانونی در ماه های اخیر می دانند اما کارشناسان امور مهاجرتی معتقدند فقر، خشونت و ناامنی غذایی از عوامل افزایش مهاجرت از کشورهای گواتمالا، هندوراس و السالوادور شده است.

نیروی های گشت مرزی آمریکا در ماه مه گذشته (اردیبهشت) 172 هزار نفر از مهاجران را در مرزهای جنوب غربی آمریکا بازداشت کردند. انتظار می رود در ماه ژوئن (خرداد) هم تعداد مشابهی بازداشت شده باشند.

رویترز به نقل از یکی از مقامات اداره گمرک آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: جمعیت کنونی مهاجرانی که وارد مرز می شوند از جمله بسیاری از اتباع آمریکای مرکزی و دیگر کشورها بیش از مکزیکی هایی که در سال 2000 وارد مرز شده اند رسیدگی به تقاضای آنها طول می کشد.

شبکه خبری سی ان ان به تازگی گزارش داد: رادنی اسکات رییس گشت مرزی آمریکا از پست خود کناره گیری نموده است. .

کناره گیری رییس گشت مرزی آمریکا در حالی صورت می گیرد که طبق گزارش نهادهای حقوق بشری، در مدت حضور بایدن در کاخ سفید، تداوم سیاست اخراج مهاجران سبب شده تا حدود سه هزار و 300 مهاجر گرفتار در مکزیک، ربوده شده و یا مورد تجاوز و حمله قرار گیرند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1685

به "بازداشت یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا با مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت یک میلیون مهاجر در مرز آمریکا با مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید