وزیر دفاع انگلیس روسیه را تهدید شماره یک برای این کشور نامید

به گزارش مجله تانی بای، وزیر دفاع انگلیس با ادعای کوشش لندن برای تنش زدایی در روابط با مسکو، گفت: روسیه تهدید شماره یک برای این کشور بشمار رفته و فعالیت کشتی های نظامی روسیه در نزدیکی سواحل انگلستان بیش از اندازه شده است.

وزیر دفاع انگلیس روسیه را تهدید شماره یک برای این کشور نامید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، بن والاس وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه با روزنامه ساندی تلگراف اعلام نمود که تهدید شماره یک برای کشور پادشاهی بریتانیا، روسیه است.

وی تأکید کرد: ما بسیار کوشش کردیم تا تنش موجود بین دو کشور را کاهش دهیم. ما راه های مختلفی را برای تنش زدایی امتحان کردیم. ولی در شرایط کنونی و تا زمانی که روسیه برخوردهای خود را تغییر نداده باشد، بسیار سخت است درک کنیم که روابط دوجانبه به کجا منتهی خواهد شد.

وزیر دفاع انگلیس همچنین به فعالیت بیش از اندازه کشتی های نظامی روسی در نزدیکی مرزهای ملی این کشور اشاره نموده و گفت: کشتی های روسی، به خصوص تعداد زیادی کشتی های نظامی این کشور بطور مرتب در نزدیکی سواحل انگلیس مشاهده می شوند. نیروهای انگلیسی به تازگی یک زیردریایی روسی را در دریای ایرلند شناسایی کردند.

این در حالی است که نیروی دریایی این کشور در تابستان سال 2020، زیردریایی کراسنودار روسیه که به سمت سن پترزبورگ در حرکت بود را از نزدیک زیر نظر داشت و ادعا شده بود که یک قایق نظامی گم شده و در حال جستجو برای یافتن آن هستند.

نشریات غربی هم در اوایل سال 2021 مدعی شدند که توسعه فناوری های جدید زیردریایی های اتمی روسیه، گویا تهدیدی جدی برای کشورهای عضو ناتو است.

وزارت دفاع روسیه بارها اعلام نمود که تحرکات تمامی کشتی های نظامی روسی در آب های بین المللی، دقیقاً مطابق با ضوابط بین المللی بوده و هیچ تهدیدی برای کشورهای دیگر بوجود نمی اورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 خرداد 1400 بروزرسانی: 22 خرداد 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1606

به "وزیر دفاع انگلیس روسیه را تهدید شماره یک برای این کشور نامید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع انگلیس روسیه را تهدید شماره یک برای این کشور نامید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید