چرا کسی نگران سقوط زمین نشد؟

به گزارش مجله تانی بای، شایعه سقوط بالگرد در اطراف شیراز روز دوشنبه نگرانی هایی را به یکباره در پی داشت و در کانون توجه رسانه ها نهاده شد؛ در صورتی که هر روزه ریه های زمین فارس بر اثر آتش زدن کاه و کلش فشرده تر می گردد و به تصویری تکراری تبدیل شده است.

چرا کسی نگران سقوط زمین نشد؟

انتشار کلیپی مبنی بر سقوط یک فروند بالگرد صبح روز دوشنبه نهم تیرماه در محور شیراز- مرودشت در فضای مجازی به یکباره به تیتر یک اخبار استان فارس تبدیل شد.

در این فصل از سال، بعضی کشاورزان با نادیده انگاشتن اصول زیست محیطی پس از برداشت محصول گندم نسبت به آتش زدن بقایای گندم در مزارع اقدام می نمایند که این صحنه، تصویری تکراری در جاده های فارس از جمله شهرستان مرودشت به عنوان یکی از قطب های فراوری گندم کشور است.

با وجود هشدارهای اداره کل حفاظت محیط زیست فارس و سازمان جهاد کشاورزی استان، همچنان بعضی کشاورزان پس از برداشت محصول، نسبت به آتش زدن بقایای محصول اقدام می نمایند که از منظر منتقدان، این کار در دراز مدت موجب از دست رفتن خصوصیت های خاکی می گردد که در طول صدها و هزاران سال شکل گرفته است.

جدای از آلودگی هوای ناشی از آتش زدن کاه و کلش این اقدام جلوه بصری نازیبایی نیز به منطقه جهانگرد پذیر مرودشت و پاسارگاد نیز داده که میراث جهانی غنی از جمله تخت جمشید، آرامگاه کوروش و نقش رستم را در خود جای داده و سالانه میزبان میلیون ها جهانگرد داخلی و خارجی است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1065

به "چرا کسی نگران سقوط زمین نشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کسی نگران سقوط زمین نشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید