چطور بدون حمام رفتن خوشبو و تمیز بمانیم؟

به گزارش مجله تانی بای، روزیاتو/ حمام کردن امری لازم است چون یاری می نماید تمیز و به دور از بیماری باشیم. با این حال، گاهی پیش می آید که فرصت حمام کردن پیدا نمی کنیم، اتفاقی که مثلاً ممکن است در هنگام سفر رخ دهد. در چنین شرایطی هم با رعایت چند نکته می توانیم از بدبو شدن بدن مان جلوگیری کنیم.

چطور بدون حمام رفتن خوشبو و تمیز بمانیم؟

در ادامه چند راهکار به شما یاد خواهیم داد که یاری می نمایند وقت هایی که فرصت حمام رفتن ندارید باز هم بتوانید تمیز و خوشبو به نظر برسید.

1- از روغن های مخصوص بدن بهره ببرید

در چنین مواقعی بهتر است به جای عطر و اسپری از روغن های خوشبو نماینده بدن بهره ببرید، چون بوی روغن ها مدت زمان بیشتری روی پوست باقی می ماند.به علاوه، می توانید از یک رایحه ملایم تر و طبیعی تر بهره ببرید و آن را در طول روز به پوست خود بمالید.

2- از دستمال های مرطوب مخصوص کودک بهره ببرید

دستمال های مرطوب مخصوص نوزادان گزینه مناسبی هستند برای اینکه بتوانید تا حدی احساس تمیزی کنید چون این دستمال ها می توانند باکتری هایی که مسبب بوی بد بدن هستند را از بین ببرند.

3- مام را به صورت چند لایه بهره ببرید

استفاده از مام به از بین رفتن بوی عرق یاری می نماید. وقتی مام را به صورت چند لایه به بدن خود بزنید، تأثیر آن به حداکثر می رسد و باکتری ها هم از بین می فرایند.

4- لباس زیر خود را عوض کنید

قسمت های خصوصی بدن معمولاً زیاد عرق می نمایند و محیطی گرم دارند. با عوض کردن لباس های زیر خود می توانید بوی بد ناشی از عرق را به حداقل برسانید.

5- جوراب های خود را عوض کنید

پاها یکی از بخش های بدن هستند که بیشتر از بقیه عرق می نمایند، مسأله ای که باعث می گردد بوی بدی بگیرند. عوض کردن جوراب ها به طور منظم این بوی بد را به حداقل خواهد رساند. ریختن جوش شیرین در کفش ها هم به از بین رفتن بوی بد آن ها یاری می نماید.

6- از خوردن پیاز، سیر و فلفل خودداری کنید

شاید شنیده باشید که می گویند ما همان چیزی هستیم که می خوریم. مواد غذایی بوداری مثل پیاز، سیر و فلفل هم می توانند بوی بد بدن شما را تشدید نمایند. در چنین مواقعی بهتر است به جای آن ها، میوه و سبزی مصرف کنید.

7- از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

لباس های تنگ باعث گرم شدن بخش های مختلف بدن می شوند، مسأله ای که موجب می گردد این قسمت ها آغاز به تعریق نمایند و در نتیجه بوی بدی بگیرند. پوشیدن لباس های گشاد یاری می نماید تمیزتر و خوشبوتر بمانید.

8- از شامپوی خشک بهره ببرید

شامپوی خشک موهایتان را احیا می نماید و مانع از آن می گردد که چرب به نظر برسند. این شامپوها ظاهر تمیزتر و بوی بهتری به موها می دهند و می توانند یاری نمایند موها پرپشت تر به نظر برسند.

9- از سربند و توربان بهره ببرید

اگر شامپوی خشک در اختیار نداشتید می توانید از یک سربند یا توربان عظیم برای جمع کردن موهایتان بهره ببرید. اگر موهایتان را درست آرایش کنید، می توانید کثیفی موها و بوی بد آن ها را پنهان کنید.

10- پوست خود را مرطوب کنید

تأمین آب مورد احتیاج بدن هم می تواند به اینکه ظاهر تمیزتر و خوشبوتری داشته باشید یاری کند. زیاد آب بنوشید و از کرم های خوشبو برای مرطوب کردن پوست خود بهره ببرید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 954

به "چطور بدون حمام رفتن خوشبو و تمیز بمانیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور بدون حمام رفتن خوشبو و تمیز بمانیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید