کرونا تعداد طرح های خارجی جشنواره خوارزمی را کاهش داد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران، علی الیاسی دبیر سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی در بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی امروز طی مراسمی اعلام کرد: هر دو جشنواره رهیافت سنجیده ای برای شناسایی و قدردانی دانشمندان، پژوهشگران در دنیای پر متلاطم علمی به شمار می فرایند که با دانش و نوآوری های علمی خود دنیای پر تلاطم امروز را به سویی روشن تر و امن تر می برد.

کرونا تعداد طرح های خارجی جشنواره خوارزمی را کاهش داد

وی اضافه نمود: جشنواره بین المللی خوارزمی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 66 بنیان گذاشته شده که اکنون به عنوان با سابقه ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه افتخارآمیز از برگزاری مستمر و موفقیت آمیز آن می گذرد.

الیاسی شرح داد: با توجه به اینکه برای به ثمر رسیدن بسیاری از طرح های ارائه شده به این جشنواره بیش از یک نفر به عنوان مجری یا همکار فعالیت داشته که نامشان در فهرست همکاران هر طرح، جای دارد به راحتی می توان برآورد کرد که جامعه برگزیدگان جشنواره های خوارزمی اجتماعی چند هزار نفره است.

وی اضافه نمود: این جشنواره ها، بعد از گذشت 34 سال بانک اطلاعاتی ارزشمندی را در اختیار ما قرار داده که پایش گری و رصد نمودار توسعه علمی کشور را ممکن می سازد و اگر ظرفیت های قابل بهره برداری حضور بیش از 200 دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج از 50 کشور جهان را به آن اضافه کنیم، می بینیم این دو جشنواره یک عملکرد سازمانی، یک سیاست وزارتخانه ای و یا صرفاً یک همایش بین المللی نخواهد بود.

دبیر جشنواره خوارزمی با اشاره به جشنواره جوان خوارزمی، گفت: امسال 276 طرح به این جشنواره ارسال و در نتیجه از سوی 16 گروه تخصصی، 15 طرح به هیئت داوران پیشنهاد شد؛ هیئت داوران که بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره هستند، 9 طرح را به عنوان برگزیده بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب کردند.

الیاسی با اشاره به سی و چهارمین جشنواره بین المللی خوارزمی، ادامه داد: در این دوره از جشنواره 202 طرح داخلی و 47 طرح خارجی از 36 کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند.

وی اضافه نمود: نتیجه داوری ها در 18 گروه تخصصی انتخاب 17 طرح بود که در نهایت 8 طرح داخلی، یک برگزیده ویژه و دو طرح خارجی از دانشمندان کشورهای سوئیس و چین انتخاب شدند. محدودیت های به وجود آمده به واسطه شیوع کووید 19 خوشبختانه تأثیری در کمیت و کیفیت طرح های داخلی نداشته است و فقط در بخش طرح های خارجی از نظر تعداد با کاهش طرح های دریافتی روبرو بودیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1458

به "کرونا تعداد طرح های خارجی جشنواره خوارزمی را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا تعداد طرح های خارجی جشنواره خوارزمی را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید