آمریکا با فروش چندین جنگنده به لهستان موافقت کرد

به گزارش مجله تانی بای، ایسنا نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا گفت با فروش 32 فروند جنگنده F35 ساخت شرکت لاکهید مارتین به ارزش 6.5 میلیارد دلار به لهستان موافقت کرده است.

آمریکا با فروش چندین جنگنده به لهستان موافقت کرد

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در آوریل سال جاری میلادی به کنگره گفته بود که در حال بررسی فروش جنگنده های F35 به لهستان، یکی از اعضای ناتو و همچنین به یونان، رومانی، اسپانیا و سنگاپور است.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت: این فروش همکاری های لهستان با ناتو را تقویت می کند و وابستگی این کشور اروپایی به تجهیزات روسی را کاهش خواهد داد.

لهستان که مرزهای مشترکی با روسیه و آلمان دارد در جریان جنگ سرد متعلق به پیمان ورشو به رهبری جماهیر شوروی بود.

تأیید این فروش چند روز پس از سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به لهستان به منظور گرامیداشت هشتادمین سالروز آغاز جنگ جهانی دوم صورت گرفت.

در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا برنامه خرید آمریکایی را پیش برده که محدودیت ها در رابطه با فروش تسلیحات را کاهش داده و مقامات آمریکایی را ترغیب کرده تا نقش پررنگ تری در افزایش تجارت برون مرزی در زمینه صنایع تسلیحاتی آمریکا ایفا کنند.

یکی از مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت کنگره روز سه شنبه از موافقت این وزارتخانه با فروش جنگنده های F35 به لهستان مطلع شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 291

به "آمریکا با فروش چندین جنگنده به لهستان موافقت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با فروش چندین جنگنده به لهستان موافقت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید