استاندار: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه سیستان و بلوچستان است

به گزارش مجله تانی بای، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه استان است به نحوی که شکوفایی ظرفیت معادن استان می تواند جایگزین مناسبی برای فروش نفت در شرایط فعلی کشور باشد.

استاندار: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه سیستان و بلوچستان است

در نشست احمد علی موهبتی استاندار با میرزایی معاون مالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و رضوانی فر مدیر عامل شستا پیش نویس سند توسعه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان مورد نقد و آنالیز نهاده شد.

استاندار سیستان وبلوچستان در این نشست اظهارکرد: حضور با برنامه در جلسات شورای معاونین وزارتخانه ها از جمله سیاست هایی است که تا به امروز اجرا شده و این امر منجر به فضاسازی در سطح ملی و اتخاذ تصمیمات مطلوب برای استان شده است.

وی ضمن تقدیر از حضور مدیرعامل شستا در استان گفت: حضور شستا و هر سرمایه گذار دیگر در استان باید با نگاه تأمین سود مالی باشد چراکه در غیر اینصورت محکوم به شکست می گردد و این شکست مانع از سرمایه گذاری های دیگر در استان می گردد.

موهبتی با بیان اینکه دولت موظف به تامین زیرساخت ها است، اضافه کرد: اجرای پروژه های راه آهن و گاز در جهت سرمایه گذاری و مالی شدن پروژه ها یاری بزرگی است.

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 2000 میلیارد تومان اعتبار در حوزه معدن در استان اختصاص داده است انتظار است که شستا نیز در این مبحث وارد شده و با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سرمایه گذاری های حوزه معدن مشارکت کنند.

موهبتی ادامه داد: وجود منابع معدنی در مرز نیز می تواند زمینه مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا و شستا را در برای سرمایه گذاری در این مناطق فراهم کند.

وی اضافه کرد: اگر این مشارکت ها در حوزه معدن عملی شوند و بخش خصوصی نیز در بحث معادن کوچک مقیاس وارد گردد در دهه فجر می توانیم فرآوری مس را به عنوان جایگزینی برای فروش نفت در شرایط تحریم مالی کشور و تحریم فروش نفت داشته باشیم.

معاون مالی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: شرایط استان سیستان و بلوچستان به گونه ایست که بخشی از استان هنوز با تأمین نیازهای اساسی روبرو است اما از سوی دیگر در کنار تامین نیازهای اساسی اولیه، ظرفیت های توسعه ای بسیار خوبی در استان وجود دارد که باید شکوفا گردد.

میرزایی ادامه داد: سطح و دامنه توجه به استان در سطح ملی برای یاری به استان بی سابقه است و این موضوع ساماندهی شده است و از پراکندگی به نظم خوبی رسیده ایم که موازی کاری و فعالیت های بی حاصل انجام نگردد.

وی گفت: توسعه و تقویت مراکز بهداشت و درمان بعد از تامین زیرساخت های آبرسانی حتماً در اولویت تامین نیازهای اساسی جنوب استان است.

میرزایی اضافه کرد: صنایع دریایی و شیلات، صنایع معدن،ترانزیت،کشت محصولات گرمسیری و خرما از مهمترین ظرفیت های استان برای سرمایه گذاری است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر در بحث تامین آب شرب بهداشتی نهضت نذر آب راه بیندازیم و با همت خیرین در نقاطی که هوتک و چاه آب وجود دارد با نصب دستگاه تصفیه آب، دسترسی به آب سالم با اعتبار بسیار کمی امکان پذیر می گردد و اجرای آن بهتر از آبرسانی با تانکر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1169

به "استاندار: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه سیستان و بلوچستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار: ترانزیت و معدن دو اولویت مهم توسعه سیستان و بلوچستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید