بازار باسلام؛ استارت آپ پیروز ایرانی

به گزارش مجله تانی بای، آبان ماه سال 95 بود که استارت آپ باسلام در شهر قم با چند غرفه و محصول محدود، به دنیا آمد.

بازار باسلام؛ استارت آپ پیروز ایرانی

جهت دریافت مشاوره خدمات سفارش تراکت آنلاین از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام باسلام، ایده شکل گیری باسلام راه اندازی بازار برای کسانی بود که با وجود کوشش برای فراوری کالای باکیفیت داخلی، مشتری های محدودی داشتند.

بازاری برای کسانی که می خواهند قهرمان شوند

با سلام با هدف یاری به کسب وکارهای روستایی و محلی کارش را آغاز کرد و آن طور که وزیر ارتباطات می گوید به 17000 کسب وکار روستایی رونق داده است. باسلام توانست با طراحی یک بستر مناسب عنوان برترین قالب کسب وکار در جشنواره وب و موبایل را هم کسب کند.

کسب جایزه از جشنواره کارآفرینی شیخ بهایی در سال 97، ملاقات با نمایندگان سازمان جهانی unido به عنوان یکی از استارت آپ های پیروز و راه یابی به فینال جیتکس 2019 به عنوان تنها استارت آپ ایرانی، از پیروزیت های این بازار آنلاین خریدوفروش محصولات خانگی و محلی است. بازار باسلام در پاییز 98 زمانی که شمع تولد سه سالگی اش را فوت می کرد، با اعلام رشد 350% در این بازه زمانی، خود را به عنوان مردمی ترین و پیروز ترین استارت آپ معرفی کرد.

قصه هایی که افسانه نیستند

دردل این بازار آنلاین، قصه های زیادی نهفته است. قصه هایی که کم کم هویت پیدا می نمایند و راویانشان را به آرزوهای دورودرازشان می رسانند. قصه گوهای این بازار به تازگی در باشگاه نویسندگان باسلام دست به قلم شده اند تا صدای قصه های خود را به گوش همه برسانند. کتاب بازار هزار قصه، کتابی است از اهالی سرزمین باسلام برای روایت های ساده، صمیمی و بدون تکلف که در آذرماه 98، از آن رونمایی شد.

در این بازار نو و هزار قصه، فضایی صمیمی و پر از امید حاکم است و افراد زیادی بااستعدادها و توانمندی های متفاوت و حداقل سرمایه توانسته اند چرخ دنده های اقتصاد را بچرخانند. به همین دلیل باسلام به عنوان یک برند مردمی با شعار قهرمان شمایید، حمایتی دوچندان از اعضای خود می نماید تا به رونق هرچه بیشتر اقتصاد ایران و ایرانی یاری کند. همچنین این بازار آنلاین با شعار یکدست صدا ندارد، همه کسانی که دغدغه رونق فراوری داخلی را دارند، به حمایت از این افراد و گرم کردن بازارشان دعوت می نماید.

وقتی پای دلال ها به بازار باسلام باز نمی گردد

یکی از مزیت های بازار باسلام در فضای فروش آنلاین، حذف واسطه ها در چرخه خریدوفروش محصولات غرفه داران است. فروش مستقیم و بی واسطه، از شرق و غرب تا شمال و جنوب ایران، هدفی است که بازار باسلام از همان ابتدای آغاز کارش، دنبال می نماید.

روش باسلام برای حذف واسطه گری معین و واضح است. خریدار محصول خود را به فروشنده سفارش می دهد و فروشنده محصول را برای او ارسال می نماید. در فرایند این سفارش، بازار باسلام نظارت و پشتیبانی مداوم بر فرایند خریدوفروش دارد. درصورتی که هرگونه مسئله ای در تمام مراحل پیش آید، وارد عمل می گردد و رضایت خریدار را با عودت مبلغ و روش های متناسب دیگر، جلب می نماید. به همین دلیل، اطمینان به فروشنده برای دریافت مبلغ از خریدار از وظایفی است که باسلام آن را برای خود در نظر گرفته است. فراهم کردن چنین بستر امن و منظم، منجر به اطمینان و آسایش خریدار و فروشنده در چرخه خریدوفروش می گردد.

اول آشنا شوید، بعد بخرید!

این شعار بازار باسلام است که قبل از هرگونه معامله اینترنتی، خریدار به آن توجه می نماید: اول آشنا شو، بعد بخر! برخلاف بسیاری از استارت آپ ها که به تعامل میان خریدار و فروشنده توجه ای ندارند، پلتفرم این بازار اجتماعی، ایجاد شرایط مناسبی برای تعامل دوسویه فراورینماینده با خریدار است. در فضای این بازار، غرفه دار نه تنها از محصولش می گوید بلکه از خود و محل زندگی اش، از اینکه چه طور فراورینماینده این محصول شده است، از پیروزیت ها و شکست هایش نیز می گوید تا خریدار ارزش واقعی محصول او را بداند. خریدار هم در این ارتباط از انتظاراتش می گوید و حتی بر سر قیمت با او چانه می زند. در این بازار نه تنها خریدار و فروشنده ارتباط مؤثری با یکدیگر دارند بلکه غرفه داران نیز در یک فضای رقابتی فعال و متحد، با یکدیگر تعامل و همدلی دارند. خریداران هم در این فضا می توانند تجربه خود را در خصوص محصولی که خریده اند، به اشتراک بگذارند.

لینک هایی که رونق کسب وکارند!

رویکرد شبکه های اجتماعی در بازار باسلام، فراوری محتوای منحصربه فرد و سالم برای جلب نظر بازدیدنماینده است. توجه به فراوری محتوا بر اساس مقررات سئو و قرار دادن لینک های داخلی در فضای بلاگ، یاری می نماید که مطالب در موتورهای جستجو، در رده بالاتری قرار بگیرند و با افزایش بازدید، کسب وکار غرفه داران هم رونق بگیرد. همچنین با انتشار مطالب و قرار دادن لینک های مرتبط در فضاهای مجازی چون ایتا و اینستاگرام و… به افزایش این رونق یاری زیادی می نماید.

شما هم به جمع قهرمانان بپیوندید!

باسلام جایی برای قهرمان هاست. کسانی که در این شرایط خاص مالی دست از کوشش برنمی دارند و میدان را ترک نمی نمایند. شما هم می توانید قهرمان شوید و پیروزیتتان را در کنار ابرقهرمانان ایران جشن بگیرید. ساخت غرفه و آغاز یک کسب وکار جدید و پررونق در باسلام فقط با یک کلیک انجام می گردد. راه ورود شما به جمع قهرمانان همین جاست.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 680

به "بازار باسلام؛ استارت آپ پیروز ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار باسلام؛ استارت آپ پیروز ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید