با افزایش سفرها موج چهارم کرونا آغاز شده، 146هزار و 199 تست کرونا اجرا شده است خبرنگاران

به گزارش مجله تانی بای، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به افزایش سفرها موج چهارم شیوع کرونا شروع شده است.

با افزایش سفرها موج چهارم کرونا آغاز شده، 146هزار و 199 تست کرونا اجرا شده است خبرنگاران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران نشست خبری پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور با اصحاب رسانه در مورد طرح سلامت نوروزی1400 و تبریک نوروزی صبح امروز پنجم فروردین برگزار گردید. او درباره ارائه عملکرد از 25 اسفند 99 تا 5 فروردین 1400 گفت: سال گذشته با مسائل متعدد از جمله شیوع کرونا روبرو بودیم. برای مناسبت های مختلف طرح های متعدد برگزارشد. در آن ایام کمکاصحاب رسانه و هنرمندان باعث کاهش مصدومیت ها شد.

او اضافه نمود: دیدگاه وزیر بهداشت در زمینه مهار کرونا عدم رفت و آمد در سفر ها بوده است. بر اساس آنالیز های صورت گرفته کرونا دردورهمی ها منتقل می گردد. طرح نوروزی در زمینه بهداشت محیط، تامین دارو و تجهیزات و ... بود و ما پوشش همگانی را برای مردم درنظر گرفتیم.

به گفته او هم اکنون دو و نیم تا سه برابر کارایی نیروی انسانی در اورژانس افزایش یافته است. هدف تامین دارو و تجهیزات و دردسترس بودن برای مردم است. از سوی دیگر تامین فرآورده های خونی از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از 25 اسفند تا امروز 110هزار ماموریت صورت گرفته که 17 هزار ترافیکی و مابقی دیگرحوادث است.

وی ادامه داد: در طرح 1747 برای سکته های قلبی است که 474 نفر در این طرح بهبود یافته اند.64 پرواز توسط اورژانس هوایی منتقل شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: یک میلیون و 255هزار نفر مراجعه نموده اند که 277هزار و 900 نفر مرخص شده اند. در این ایامجراحی های اورژانسی و 66 هزار جراحی الکتیو صورت گرفته است.

وی اضافه نمود:بیشترین مراجعات به مراکز درمانی مسائل تنفسی، قلبی و ... است.

رئیس سازمان اورژانس کشور اضافه نمود:تا به امروز 300 هزار بازرسی توسط همکاران صورت گرفته است. 9هزار واحد صنفی در این اقدامشناسایی سده اند.

کولیوند اضافه نمود: 4فرودین اورژانس 10 هزار ماموریت داشته که بخش قابل توجهی ترافیکی است.

به گفته او 146هزار و 199 تست رپیت روز گذشته صورت گرفته است. افراد از هر گونه سفر اجتناب نمایند. افراد در هر شرایطی می توانندبا سامانه 115 تماس بگیرند.

درضمن داروخانه ها در این ایام باز هستند و فرآورده های خونی به شکل مناسب زخیره شده است.

به گفته او افراد در صورت شکایت از اورژانس با سامانه 190 تماس حاصل نمایند.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: اورژانس ریلی و دریایی راه اندازی شده است.

کولیوند اضافه نمود: در سال1400 قرار است خدمات اورژانس ارتقا یابد. در سالجاری تجهیزات آمبولانس و اورژانس هوایی اضافه نموده می گردد.

کولیوند گفت: شاهد افزایش شیب ملایم کرونا هستیم در هفته سوم و چهارم فروردین شرایط در مقایسه با سال گذشته تعیین می گردد.

وی درباره واکسیناسیون پرسنل اورژانس ادامه داد: در 4 مرحله انجام شد. در مرحله نخست 25 درصد واکسینه شدن در این هفته هم 25 درصد دیگر و در دو مرحله بعدی هم تمامی اعضا واکسینه می شوند. باید دانست هدف قطع سفر در ایام نوروز بود، اما همچنان شاهد سفر ها هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 فروردین 1400 بروزرسانی: 25 فروردین 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1514

به "با افزایش سفرها موج چهارم کرونا آغاز شده، 146هزار و 199 تست کرونا اجرا شده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با افزایش سفرها موج چهارم کرونا آغاز شده، 146هزار و 199 تست کرونا اجرا شده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید