جنتیلونی نخست وزیر جدید ایتالیا شد

به گزارش مجله تانی بای، به دنبال استعفای متئو رنتسی از سمت نخست وزیری پس از شکست در همه پرسی اصلاح قانون اساسی، پائولو جنتیلونی وزیر خارجه به عنوان نخست وزیر جدید، مامور تشکیل کابینه شده است.

جنتیلونی نخست وزیر جدید ایتالیا شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا پاییز همراه شوید و از شهرهای زیبای رم، فلورانس و ونیز شهر روی آب دیدن کنید و بنای کولوسئوم را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرجیو ماتارلا رئیس جمهور ایتالیا که روز شنبه قول داده بود تا هر چه سریعتر بحران سیاسی این کشور را حل و فصل کند، پائولو جنتیلونی را به کاخ ریاست جمهوری فراخوانده است.

این اقدام رئیس جمهور ایتالیا پس از آن بوده است که احزاب مخالف با تشکیل دولت وحدت ملی مخالفت کرده و ماتارلا نیز با درخواست برگزاری انتخابات فوری مخالفت کرده است.

جنتیلونی قرار است ساعت 12:30 دقیقه امروز به وقت محلی با ماتارلا ملاقات و تبادل نظر کند. قرار است مجلس ایتالیا چهارشنبه درباره رای اعتماد به دولت جنتیلونی تشکیل جلسه دهد.

جنبش 5 ستاره که قبلا خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام شده بود، تهدید کرد که رای گیری را تحریم خواهد نمود چرا که دولت جدید ایتالیا هیچ گونه مشروعیتی ندارد.

ماتارلا روز شنبه گفت: ایتالیا فورا به یک دولت کاملا کارآمد احتیاج دارد تا مسائل را حل و فصل کند.

بخش بانکی ایتالیا با بحران جدی روبرو است و بی ثباتی سیاسی می تواند تشدید این بحران و گسترش آن به سایر کشورهای عضو یورو گردد.

مخالفان بر این باورند که جنتیلونی تنها یک نخست وزیر شبیه عروسک خیمه شب بازی است و قدرت را برای متئو رنتسی حفظ خواهد نمود، کسی که میخواهد در انتخابات آینده به قدرت بازگردد.

انتخابات آینده ایتالیا قرار است فوریه 2018 برگزار گردد ولی در صورت توافق احزاب مخالف، این انتخابات یک سال زودتر برگزار خواهد شد.

جنبش 5 ستاره و حزب لیگ شمالی خواهان برگزاری هر چه سریعتر انتخابات شده اند ولی ماتارلا گفته است که انتخابات پس از تصویب قانون جدید رای گیری، برگزار خواهد شد.

ایتالیا یکی از بی ثبات ترین کشورهای اروپایی به شمار می رود به طوری که در 17 سال گذشته 63 دولت داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 639

به "جنتیلونی نخست وزیر جدید ایتالیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنتیلونی نخست وزیر جدید ایتالیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید