خبرنگاران بغداد: 1500 نیروی آمریکایی از عراق خارج شده اند

به گزارش مجله تانی بای، تهران - خبرنگاران - فواد حسین وزیر امورخارجه عراق دوشنبه شب گفت:آمریکایی ها یک هزار و 500 نظامی خود را از عراق خارج نموده اند و جدول زمانبندی خروج دیگر نیروهای این کشور براساس مسائل فنی، نظامی و امنیتی تدوین شده است.

خبرنگاران بغداد: 1500 نیروی آمریکایی از عراق خارج شده اند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران از سومریه نیوز وی در مورد خروج نظامیان آمریکایی از کشورش توضیح داد: آمریکا تهدید به بستن سفارتش در بغداد ننموده بلکه حملات به هیأت های دیپلماتیک و فرودگاه بغداد موجب شده است که واشنگتن در فکر خروج سفارتش از بغداد باشد.

وزیر امورخارجه عراق اظهار کرد: مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا به برهم صالح رییس جمهوری عراق گفته است که دولت واشنگتن نگران افزایش حملات به منطقه سبز و فرودگاه بغداد است.

حسین ادامه داد: حملات به مراکز دیپلماتیک در واقع حمله علیه مردم عراق است، چرا که حمله در داخل خاک عراق و قربانیان نیز اتباع عراقی هستند.

وزیر امورخارجه عراق گفت: خروج سفارت آمریکا [از بغداد] روابط عراق را با بسیاری از هیأت های دیپلماتیک اروپایی و عربی تحت الشعاع قرار خواهد داد. بعضی کشورها کوشش دارند که از آمریکا بخواهند از تصمیم خود برای خارج کردن سفارتش از بغداد صرف نظر کند.

حسین اضافه نمود: بعضی کشورهای غربی و عربی نگران تصمیم آمریکا هستند، چرا که این اقدام واشنگتن یک بی اعتمادی بین المللی برای عراق ایجاد خواهد نمود.

وی اضافه نمود: وظیفه دولت عراق حمایت از سفارت آمریکا و دیگر هیأت های دیپلماتیک است و با احزاب و گروه های سیاسی در مورد حساسیت این شرایط به توافق رسیدیم.

وزیر امورخارجه عراق در گفت: افرادی که متهم به دست داشتن در حمله به مراکز دیپلماتیک بودند، بازداشت شدند.

وی در انتها توضیح داد: ایران تأثیر زیادی در عراق دارد و از تهران می خواهیم که گام های مثبتی در مورد این کشور بردارد.

سخنان وزیر امورخارجه عراق پس از آن بیان می گردد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق یکشنبه شب اخباری مبنی بر تهدید آمریکا برای بستن سفارتخانه اش در بغداد را رد کرد و گفت: هرگز تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

پیش از این نیز حسین روز آدینه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره روابط دو جانبه و تصمیم واشنگتن برای تعطیلی سفارتش در بغداد گفت وگو کرد.

شنبه شب گذشته وزیر امورخارجه آمریکا در تماس با الکاظمی تهدید نظامی دونالد ترامپ علیه این کشور را تکذیب نموده بود.

پمپئو تأکید نموده بود که در تماس با برهم صالح رییس جمهوری عراق تنها این مسأله را مطرح نموده که آمریکا در صورت ادامه حملات مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور می گردد.

در هفته های اخیر فرایند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1200

به "خبرنگاران بغداد: 1500 نیروی آمریکایی از عراق خارج شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بغداد: 1500 نیروی آمریکایی از عراق خارج شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید