میزبانی ایران از 300 راهنمای گردشگری دنیا

به گزارش مجله تانی بای، با برگزاری هفدهمین دوره کنوانسیون راهنمایان گردشگری جهان در ایران، حداقل 300 راهنمای حرفه ای گردشگری جهان به ایران می آیند.

میزبانی ایران از 300 راهنمای گردشگری دنیا

اویس کیانی عضو هیئت بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران بر لزوم ورود تمام مسئولان در همه بخش های عمرانی، سرمایه گذاری و اجرایی برای آماده سازی کشور به منظور میزبانی از کنوانسیون راهنمایان گردشگری دنیا در ایران تأکید کرد.

300 راهنمای تخصصی گردشگری دنیا در این کنوانسیون حاضر می شوند تا از ظرفیت های گردشگری ایران بازدید نموده و از این توانمندی ها انتقاد نمایند.

کیانی در ادامه بیان نمود که از سوی دیگر این راهنمایان تخصصی، فقط برای بازدید و نقد در ایران حاضر نمی شوند و به حتم در صورت لذت بردن از جاذبه های گردشگری، پس از بازگشت به سرزمین خود، اقدام به اعزام تور گردشگران خارجی خواهند کرد.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری استان زنجان بعلاوه اعلام نمود که این کنوانسیون که بهمن امسال برگزار می گردد، کشور را به مدت 15 روز میزبان راهنمایان گردشگری دنیا می نماید.

تا کنون راهنمایان گردشگری از 40 کشور برای سفر به ایران و حضور در این کنوانسیون ثبت نام نموده اند، بر لزوم آماده سازی زیرساخت های استقبال و پذیرایی از این تعداد مهمان خارجی که مبلغ جاذبه های گردشگری ایران خواهند شد، تأکید کرد.

کیانی این کنوانسیون را گردهمایی دنیای راهنمایان گردشگری برشمرد که از هر 2 سال یکبار در دنیا برگزار می گردد و آن را دارای سه دوره پیش تور، مراسم اصلی و پس تور خاطرنشان کرد.

عضو هیئت بازرسی کانون راهنمایان گردشگری ایران گفت:

این مهمانان پنج روز پیش از برگزاری مراسم اصلی، به گردش در شهرهای قزوین، زنجان و همدان می پردازند، پنج روز در مراسم اصلی در تهران حضور دارند و پنج روز دوره پس تور را از استان های اصفهان، شیراز و یزد بازدید می نمایند.

زنجان صاحب یکی از میراث های فرهنگی دنیای (گنبد سلطانیه) است و باید استقبال و پذیرایی ویژه ای از این مهمانان به عمل آورد تا بتواند سهم خود را از گردشگران خارجی در آینده افزایش دهد.

گنبد سلطانیه به عنوان بزرگ ترین گنبد خشتی دنیا، یکی از 21 میراث فرهنگی دنیای ثبت شده در ایران است که در دوره ایلخانیان احداث شده و قدمت آن به بیش از 700 سال می رسد.

رئیس کانون راهنمایان گردشگری استان زنجان گفت:

این راهنمایان بعد از ظهر 6 بهمن وارد استان زنجان می شوند و پس از بازدید از گنبد سلطانیه، برای صرف شام و بازدید از موزه ها به سمت مرکز استان حرکت می نمایند.

کیانی خواهان ورود همه مسئولان دولتی و بخش خصوصی برای آماده سازی استان زنجان به منظور استقبال از مهمانانی شد که می توانند نقش مهمی در بهبود صنعت گردشگری این استان داشته باشند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1938

به "میزبانی ایران از 300 راهنمای گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزبانی ایران از 300 راهنمای گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید