روشهای پاکسازی کبد با خاکشیر

به گزارش مجله تانی بای، در جامعه افراد زیادی را می توان یافت که به بیماری کبد چرب دچار هستند و از این بیماری رنج می برند. کبد چرب، بیماریی است که بر اثر اختلال در کبد به وجود می آید. این بیماری را می توان به روش های مختلفی درمان کرد. یکی از برترین نوع درمان این بیماری، روش های سنتی و درمان به یاری داروهای گیاهی است. البته برای درمان این بیماری از روش های نوین و شیمیایی نیز استفاده می گردد که در این مقاله چندان مورد نظر ما نیست. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را با پاکسازی کبد با خاکشیر بیشتر آشنا کنیم

روشهای پاکسازی کبد با خاکشیر

عوامل ایجادنماینده کبد چرب

کبد چرب در بیشتر موارد به دلیل تحرک ناکافی یا به عبارتی تنبلی و تغذیه نادرست به وجود می آید. کبد چرب براثر تجمع چربی و التهاب در کبد بروز نموده و بیماری مزمنی است که عدم توجه به آن می تواند خطرناک باشد. مهمترین دلایلی که باعث ایجاد کبد چرب می شوند عبارت اند از آب خوردن بین غذا

  • استرس
  • مصرف بیش از حد دارو
  • مصرف غذاهای فست فودی دارای سوسیس و کالباس

دانشمندان و پزشکان پی برده اند که کشیدن قلیان نیز بر روی کبد ضررهای جبران ناپذیری وارد می نماید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کافی در خصوص بیماری کبد چرب و روش درمانی آن را به شما ارائه دهیم. البته روش ارائه شده در این مقاله روشی کاملاً گیاهی است. در ادامه به معرفی روش پاکسازی کبد با خاکشیر خواهیم پرداخت.

علائم ابتلا به کبد چرب چیست؟

در صورت داشتن نشانه های زیر شما احتمالا به کبد چرب مبتلا هستید:

  • زرد بودن بار ایجاد شده روی زبان
  • زرد بودن سفیدی اسکلروز چشم
  • کک ومک و لک زیاد در صورت
  • ترش کردن و ریفلاکس گوارشی
  • طعم دهان تلخ و بدمزه در صبحگاه
  • جوش صورت و بر پشت کمر و روی بازوها
  • عصبانیت و پرخاشگری و زود از کوره دررفتن ناگهانی
  • درد در مچ پاها و پیچ خوردگی های مکرر مچ پا
  • ریزش موی شدید ناگهانی
  • احساس مورچه روی در نواحی مختلف بدن
  • خونریزی های شدید عادت ماهیانه در زنان
  • حالت چسبندگی داشتن مدفوع به کاسه توالت (که احتیاج به شست وشوی مدفوع با فشار زیاد آب باشد)
  • پرش پلک راست در بیشتر مواقع
  • زرد شدن پیراهن در ناحیه زیر بغل و بدبو بودن عرق بدن
  • احساس سوزن سوزن شدن در قسمت انتهایی دست و پاها
  • درد در سمت راست حفره شکمی که به سمت بین دو کتف انتشار داشته باشد

دلیل ابتلا به کبد چرب چیست؟

کبد در حالت طبیعی، دارای مزاج گرم و تر است؛ بنابراین سرد شدن آن به وسیله عوامل مختلف بیرونی، می تواند قدرت کبد را برای تحلیل و متابولیزه کردن چربی ها کاهش دهد. این امر باعث انباشته شدن چربی ها در بافت کبد و مبتلا شدن فرد به کبد چرب می گردد. مصرف ترشی ها به ویژه سرکه و آب غوره، خوراکی های سرد مانند ماست و دوغ ترش، خیار و کدو، باعث سرد شدن کبد می شوند که باید مصرف آن ها تا حدی محدود گردد. بعلاوه کاهش وزن ناگهانی، تغذیه نادرست، مصرف بیش از حد چربی ها و کربوهیدرات ها و گرسنگی برای زمان طولانی می تواند این بیماری را افزایش دهد.

برخلاف تصور خیلی از افراد، افراط در خوردن عرقیجات سرد عامل تشدید کبد چرب است. همانطور که گفتیم طبع کبد گرم و تر است و وقتی افراد به صورت افراطی عرقیجاتی با مزاج سرد مصرف می نمایند، طبع کبد آن ها تغییر پیدا نموده و به صورت کبد تنبل و چرب در می آید. متأسفانه بعضی به افراد مبتلا به مسائل کبدی، مصرف عرق های مختلفی را توصیه می نمایند که این موضوع باعث تشدید بیماری کبد چرب در آن ها می گردد، در حالی که زمانی بهتر است عرق هایی مانند عرق کاسنی یا عرق شاه تره به وسیله بیمار مصرف گردد که کبد بیش از مقدار داغ شده باشد که البته مصرف این عرقیجات نیز باید با مشورت پزشک باشد و شما به صورت خودسر مجاز به مصرف آن نیستید. لطفاً این توصیه را جدی بگیرید.

درمان گیاهی کبد چرب و پاکسازی کبد با خاکشیر

در ابتدا باید گفت که در این بیماری نیز مانند سایر بیماری ها پیشگیری بهتر از درمان است. بیماری کبد چرب بسیار فراگیر است و هر روزه تعداد افراد مبتلا به این بیماری رو به افزایش است. دکترهای طب سنتی معتقدند که بیماران مبتلابه کبد چرب ابتدا باید برنامه های مربوط به رژیم غذایی، ورزش، کنترل وزن و سبک زندگی خود را سر و سامان دهند. پزشکان طب سنتی از گیاهانی مانند خاکشیر، قاصدک، زردچوب، کاسنی، عرق خارشت، عرق بید و عرق شاه تره استفاده می نمایند. این پزشکان معتقدند که با بهره گیری از طبیعت و گیاهان موجود در آن، می توانید زندگی سالمی داشته باشید و احتیاجی به روش های درمان شیمیایی نیست.

خواص گیاه خاکشیر و پاکسازی کبد

خاکشیر یک گیاه جادویی است که خواص زیادی دارد. بعضی از خواص این گیاه جادویی عبارت اند از برطرف یبوست، از بین بردن جوش های صورت، درمان اسهال سخت و شدید، برطرف عطش، کنترل فشارخون، ضدعفونی نماینده، برطرف سنگ کلیه، پاکسازی مجاری ادرار، تقویت معده، درمان لاغری، درمان خارش پوست، کند کردن رشد سلول های سرطانی، کاهش حساسیت درمان بواسیر، از بین بردن واریس و مهمترین ویژگی آن یاری به درمان کبد چرب است.

روش مصرف خاکشیر برای پاکسازی کبد

همانطور که گفتیم خاکشیر یکی از برترین گیاهان برای درمان کبد چرب است و در اینجا قصد داریم روش های مصرف آن را برای شما بیان کنیم. ابتدا مقداری خاکشیر را با ترنجبین مخلوط و میل کنید. این ترکیب جادویی، برای بیماری هایی مانند سودا و بلغم، بسیار مؤثر است بعلاوه این مخلوط، برترین نرم نماینده برای مزاج های خشک است. این ترکیب رطوبت کافی را به بدن شما می رساند. بعلاوه می توانید خاکشیر را با آب پنیر، میل کنید. باید دقت داشته باشید که این ترکیب به صورت مؤثری کبد شما را پاکسازی می نماید و مسیرهای کبد شما را از وجود سودا باز می نماید. طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه می نماید، هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر را در 2 لیوان آب بجوشانید، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید. به یاری این روش می توانید با کبد چرب مبارزه کنید.

توصیه های پزشکی در مصرف خاکشیر

نکته بسیار مهمی که در اینجا وجود دارد این است که داروهای گیاهی را نیز باید مانند داروهای شیمیایی با تجویز پزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه آن ها جداً بپرهیزید. برای مثال، برای پاکسازی کبد با خاکشیر و ترنجبین، در بعضی مزاج ها باید با احتیاط رفتار گردد. این ترکیب، از دو ماده با ماهیت گرم و تر تشکیل شده است و چون کبد را سریعا پاکسازی می نماید، در غلبه با گرمی یک بیرون ریزی ایجاد می نماید که یک بیمار صفراوی نمی تواند این شرایط را تحمل کند و این حالت برای او خطرناک است.

انتشار: 1 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1402 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2199

به "روشهای پاکسازی کبد با خاکشیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشهای پاکسازی کبد با خاکشیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید