چرا اتحادیه اروپا مانع ارسال واکسن به استرالیا شد؟

به گزارش مجله تانی بای، نزاع بر سر کمبود واکسن کرونا در سطح اتحادیه اروپا و تعلل تامین کنندگان این واکسن به این اتحادیه باعث شد تا از ارسال 250هزار دوز واکسن آسترازنکا (AstraZeneca) از یکی از کشورهای عضو به مقصد استرالیا ممانعت گردد.

چرا اتحادیه اروپا مانع ارسال واکسن به استرالیا شد؟

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی اروپا ارزان قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رسانه های غربی دراین باره گزارش دادند که این نخستین باری است که شاهد کنترل و توقف ارسال واکسن کرونا که یک موضوع ضد بشردوستانه تلقی می گردد، در سطح جهانی، هستیم.

خبرگزاری آسوشیتدپرس با انتشار این خبر اضافه کرد: اقدام اتحادیه اروپا در بلوکه کردن این محموله کوچک از واکسن کرونا که از نوع آسترازنکا است نشانگر کمبود واکسن کرونا در سطح این اتحادیه و به ستوه آمدن اعضای این کشورها از بدعهدی و تعلل طرف های سوئدی وانگلیسی، دو شرکت داروسازی سازنده این نوع از وکسن است.

ایتالیا مبدا توقیف ارسال واکسن به استرالیا

شبکه خبری سی ان ان نیز ضمن پوشش این خبر اضافه کرد: مبدا ارسال این محموله کشور ایتالیا بوده و مقامات دولت رم روز پنجشنبه (روز گذشته) مانع از صادارت 250هزار دوز واکسن آسترازنکا به مقصد استرالیا شدند.

بنابراین گزارش سخنگوی ماریا دراگی نخست وزیر ایتالیا بلوکه شدن این محموله از واکسن کرونا را در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان مورد تایید قرار داد و اضافه کرد ایتالیا و اتحادیه اروپا هر دو در متوقف ساختن صادرات این حجم از واکسن آسترازنکا توافق داشته واتحادیه اروپا از اقدام رم حمایت نموده است.

سی ان ان در ادامه گزارش داد: در همین حال وزارت خارجه ایتالیا درباره متوقف ساختن ارسال این محموله به مقصد استرالیا اعلام نمود که شرکت انگلیسی - سوئدی سازنده واکسن آسترازنکا در تامین واکسن های مورد احتیاج این کشور و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا

تعلل ورزیده و وی به این نکته اشاره نمود که از دید اتحادیه اروپا ، استرالیا در فهرست کشورهایی که در معرض آسیب پذیری جدی از ویروس کرونا باشند، قرار ندارد.

بنابراین گزارش شرکت انگلیسی - سوئدی آسترازنکا از دادن پاسخ به ادعای اتحادیه اروپا در زمینه تعلل و ارسال واکسن به میزان اندک به کشورهای عضو این اتحادیه خودداری ورزیده است.

تا به امروز از جمعیت 447 میلیون نفری اتحادیه اروپا تنها 5.5 درصد در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

این رسانه تصویری آمریکایی همچنین اضافه کرد؛ این درحالی است که برآوردهای اولیه حاکی از آن است که درحال حاضر حداقل دو میلیارد دوز از واکسن کرونا در سطح جهانی بویژه برای کشورهای فقیر احتیاج است؛ نهادهای بشردوستانه و مقامات وابسته به سازمان ملل نسبت

به سیاسی شدن این واکسن هشدار داده اند.

کمبود ویروس کرونا انشقاق در اتحادیه اروپا

کمبود واکسن کرونا و تعلل شرکت داروسازی انگلیسی - سوئدی درتامین واکسن مورد احتیاج اتحادیه اروپا موجب شده به علت نبود یک استراتژی واحد در این اتحادیه، هریک از کشورهای عضو برای تامین واکسن به دیگر فراوری کنندگان این واکسن روی آورده که این موضوع

باعث تیرگی روابط سیاسی بین کشورهای عضو شده است.

سی ان ان در مورخ 13 اسفندماه دراین باره گزارش داد: کشورهای اتریش، دانمارک، جمهوری چک، مجارستان و اسلواکی؛ اتحادیه اروپا را به سیاسی کاری درمورد مساله تامین واکسن کرونا متهم نموده اند و هریک بطور جداگانه به سراغ شرکت های سازنده واکسن در خارج از این اتحادیه روی آورده اند.

این پنج کشور عضو اتحادیه اروپا هم اکنون به دنبال سفارش واکسن هایی که از سوی این اتحادیه مورد تایید قرار نگرفته شده اند از آنجمله اسپوتنیک وی روسیه، سینوفارم (Sinopharm vaccine) چین در فهرست این سفارش ها قرار دارند.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 1496

به "چرا اتحادیه اروپا مانع ارسال واکسن به استرالیا شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اتحادیه اروپا مانع ارسال واکسن به استرالیا شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید