کشور به 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید احتیاج دارد

به گزارش مجله تانی بای، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، محمدرضا رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیما با اشاره به اینکه مسکن مهر در دولت دهم شروع شد و قرار بود در دولت های یازدهم و دوازدهم به سرانجام برسد، گفت: متاسفانه اینگونه نشد و دولت یازدهم هم طرح مسکن اجتماعی را ارائه کرد که هنوز آثار جدی را از آن شاهد نیستیم.

کشور به 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید احتیاج دارد

وی ادامه داد: حدود 20 میلیون نفر از مردم در بافت های آسیب پذیر و فرسوده و در حاشیه شهرها زندگی می نمایند که در مقابل حوادث غیر مترقه آسیب پذیرند. رضایی با بیان اینکه بیش از 4 و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم، اضافه نمود: به علت نبود تعادل میان عرضه و تقاضا شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء هستیم.

رضایی اضافه نمود: به ازای هر واحد مسکونی که ساخته می گردد حداقل یک و نیم نفر شغل ایجاد می گردد. ظرفیت فراوری یک میلیون واحد مسکونی را در سال داریم، به عبارتی بیش از یک میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد و صنایع مرتبط با مسکن هم رشد می نمایند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامی وزیر راه و شهرسازی قول داد تا سرانجام دولت دوازدهم ساخت همه واحدهای مسکن مهر به سرانجام برسد و امیدواریم شاهد آغاز اجرای طرح مسکن اجتماعی هم باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 43

به "کشور به 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشور به 4.5 میلیون واحد مسکونی جدید احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید