9 خاصیت حیرت انگیز خوردن آبلیمو ترش صبح ها با معده خالی

به گزارش مجله تانی بای، لیمو دارای آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد و بعلاوه ضایعات پوستی بدن مبارزه می نمایند و از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری می نمایند. از این رو، آب لیمو می تواند به راحتی درخشش پوست شما را هم افزایش بدهد و به حفظ کردن شادابی و بعلاوه جوانی آن یاری بسزایی می نماید.

9 خاصیت حیرت انگیز خوردن آبلیمو ترش صبح ها با معده خالی

نوشیدن آب لیمو می تواند به افرادی که در کوشش برای کاهش وزن خود هستند، یاری کند. فیبر پکتین موجود در لیمو یکی از عوامل کلیدی در این زمینه است.

هر انسانی برای اینکه بتواند به ادامه حیات خود ادامه بدهد، به آب وابسته است و اینکه فواید سلامتی نوشیدن این مایع حیاتی به خوبی بر کسی پوشیده نیست و شناخته شده است. اما اگر علاقه ای ندارید که آب خالی بنوشید اشکالی ندارد، می توانید با اضافه کردن اندازه کمی آب لیمو به جز اینکه عطر و طعم بهتری به آن می بخشید، بلکه فواید عالی این نوشیدنی حیاتی را به بیشتر از حد خود نیز افزایش دهید.

باید گفت که لیمو در خود سرشار از مواد مغذی است که از جمله فواید آن می توان به ویتامین C، آهن، کلسیم، ویتامین های B-کمپلکس، پتاسیم، فیبر و بعلاوه منیزیم هم اشاره نمود.

استفاده کردن از آبلیمو آن هم به تنهایی می تواند باعث آسیب به مینای دندان ها گردد، بخاطر همین موضوع، بهتر است با رقیق کردن آن در آب به راحتی این مشکل را از پیش رو بردارید و از فواید لیمو بیشتر از قبل بهره ببرید.

نوشیدن آب لیمو هنگامی که صبح از خواب بر می خیزید و با معده خالی نوشیدنش می تواند گزینه ای عالی برای هر فردی باشد، که قصد دارد سلامت خود را حفظ کند و بعلاوه تقویت خود را مد نظر دارد.

1- یاری کردن به کاهش التهاب

نوشیدن آب لیمو می تواند به طور منظم به کم کردن سطوح اسیدها در بدن بسیار یاری کند.

بهتر است بدانید که التهاب به واسطه سطوح بالای اسید در بدن شکل می گیرد. انباشت شدن اسید اوریک در مفاصل می تواند علت اصلی التهاب مفاصل به حساب بیاید. نوشیدن آب لیمو به جلو گیری از این شرایط یاری بسیار نموده و بعلاوه التهاب مفصل را هم کمتر می نماید.

بعلاوه بهتر است بدانید که آب لیمو می تواند از رشد و تکثیر باکتری های بیماری زا در بدن جلوگیری کند.

2- یاری به کم کردن وزن

کسانی که دنبال کم کردن وزن خود هستند و از اضافه وزن خود نارضی می باشند با نوشیدن آب لیمو می تواند به کم کردن وزن خود یاری نمایند. چون فیبر پکتین که در لیمو وجود دارد یکی از عوامل کلیدی در کم کردن وزن می باشد.

این فیبر موجود در لیمو باعث می گردد تا با هوس های غذایی مقابله گردد، بخاطر همین موضوع، تمایلی به مصرف مواد غذایی که باعث چاق شدن شما می گردد نخواهید داشت و از پرخوری هم جلو گیری می گردد. شما با نوشیدن آب لیمو در هنگام صبح می توانید به راحتی احساس گرسنگی و بعلاوه هوس های غذایی را خیلی کمتر در طول روز کنید و این کار را بهتر است یک بار تجربه کنید.

بعلاوه خوب است بدانید که، نوشیدن آب لیمو می تواند باعث گردد تا فشار خون بالای شما پایین بیاید، به مراقبت کردن کلیه ها بسیار یاری می نماید و تناسب اندام شما را بعلاوه حفظ می نماید.

3- بهبود یافتن گوارش

اگر مشکل گوارشی دارید و از آن رنج می برید، آب لیمو می تواند برترین گزینه عالی برای بهبود یافتن این شرایط باشد. این نوشیدنی به جز اینکه علائم سوء هاضمه، مثل نفخ، یبوست، سوزش سردل و بادگلو را درمان می نماید، حتی یاری به دفع مواد سمی که در دستگاه گوارش وجود دارد نیز یاری به سزایی می نماید.

4- تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی بدن برای اینکه بتواند از بدن در برابر بیماری ها محافظت کند نیاز به ویتامین C فراوان دارد. که لیمو ترش سرشار از این ویتامین مفید و عالی است.

زمانی که بدن به اندازه کافی نتواند ویتامین C را مصرف کند، بدن فرد آسیب پذیری بیشتری در برابر بیماری ها می تواند داشته باشد. مصرف کردن و نوشیدن صبحگاهی از آب لیمو باعث رسیدن مواد مغذی لازم برای ارائه عملکرد درست و بعلاوه بهینه را در اختیار سیستم ایمنی بدن فرد قرار می دهد.

5- یاری به مبارزه کردن با عفونت های ویروسی

آب لیموی که گرم باشد برای مبارزه کردن با عفونت های ویروسی و بعلاوه گلو درد یاری بسیار خوبی می تواند کند. این می تواند یکی از برترین نوشیدنی ها باشد که هنگام بیدار شدن از خواب که همراه با گلو درد است بتوان مصرف کرد و گلو درد را از بین برد. از آنجایی که آب لیمو به تقویت سیسم ایمنی بدن بسیار یاری می نماید، توانایی فرد را هم برای مبارزه کردن با انواع مختلف عفونت های ویروسی هم افزایش خواهد داد. آب لیمو گزینه ای بسیار مناسب برای درمان کردن سرماخوردگی هم محسوب می گردد.

6- یاری به کنترل کردن باکتری های مضر

وقتی که باکتری های بیماری زا وارد بدن شما می شوند، می توانند به سرعت تکثیر شوند و باعث ایجاد عفونت ها و بعلاوه بیماری های جدی هم شوند.

آب لیمو هم یکی از گزینه ها است که می تواند به جلوگیری از رشد و زیاد شدن باکتری های بیماری زا در بدن یاری به سزایی کند.

7- یاری به ریکاوری ورزشی با آب لیمو

درست است که آب لیمو ماهیت اسیدی در خود دارد، اما به بدن در دفع کردن اسید اضافه یاری بسیاری می نماید. بعلاوه این نوشیدنی می تواند اندازه اسید لاکتیک فراوری شده در بدن را هم پس از انجام ورزش کردن خیلی کم کند. این شرایط به سریع شدن ریکاوری و بعلاوه بازگشت عضلات به شرایط عادی یاری بسیاری می تواند کند. وجود ویتامین C در این ترکیب هم باعث تقویت شدن مفاصل می گردد،به خاطر همین به از آسیب دیدگی یاری نموده و پیشگیری می نماید.

8- آب لیمو و یاری به بهبود شرایط پوست

اگر در پی پیدا کردن راه حلی مناسب برای تقویت کردن و بهبود بخشیدن شرایط پوست خود هستید، می توانید نوشیدن آب لیمو هنگام صبح را یکی از برترین گزینه هایی این مسئله بدانید و از آن برای اینکار بهره ببرید.

لیمو دارای آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد و بعلاوه ضایعات پوستی بدن مبارزه می نمایند و از بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری می نمایند. از این رو، آب لیمو می تواند به راحتی درخشش پوست شما را هم افزایش بدهد و به حفظ کردن شادابی و بعلاوه جوانی آن یاری بسزایی می نماید.

9- آب لیمو یاری به پاکسازی بدن

امروزه مردم بیشتر از غذاها و محصولاتی استفاده می نمایند که دارای سموم مختلف و زیادی هستند. این سموم باید حتمٱ از بدن دفع و خارج شوند تا از بوجود آمدن مسائل سلامت پیشگیری گردد. آب لیمو به این کار یاری بسیاری می تواند کند. بعلاوه، این نوشیدنی به واسطه اینکه باعث نابودی رادیکال های آزاد در بدن می شوند می تواند یک عامل ضد سرطان عالی هم به حساب بیایید.

نوشیدن آب لیمو آن هم به صورت روزانه باعث تقویت توانایی کبد شده تا بتواند به راحتی سموم را از بین ببرد. بعلاوه، استفاده از این نوشیدنی عالی می تواند از تشکیل شدن سنگ های کلیه هم جلو گیری کند. آنتی اکسیدان های که در آب لیمو وجود دارد به دفع کردن سموم از بدن یاری به سزایی می نمایند. به غیر از این موارد، آب لیمو باعث بهتر شدن عملکرد آنزیمی شده و برای حفظ عملکرد کبد در برترین حالت خود را تقویت می نماید و نیرو می بخشد.

منبع: دلگرم

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 2157

به "9 خاصیت حیرت انگیز خوردن آبلیمو ترش صبح ها با معده خالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 خاصیت حیرت انگیز خوردن آبلیمو ترش صبح ها با معده خالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید