حقوق بازنشستگان با 30 هزار میلیارد تومان همسان می گردد

به گزارش مجله تانی بای، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همسان سازی حقوق بازنشستگان را احتیاجی اساسی و مهم دانست و گفت: بر اساس برآوردها، برای این کار حدود 30 هزار میلیارد تومان منابع احتیاج داریم که این رقم برای سال جاری است و در سال آینده این میزان تغییر می نماید.

حقوق بازنشستگان با 30 هزار میلیارد تومان همسان می گردد

ایرنا نوشت: محمد شریعتمداری اضافه نمود: به طور طبیعی تاکنون در بودجه عمومی امکان تامین این منابع وجود نداشته است و اگر خلق منبعی جدید در مجلس صورت بگیرد، با توجه به اینکه تغییرات اعمالی نمایندگان مجلس در بودجه بسیار محدود است، محتمل است اجرای همسان سازی به تاخیر بیفتد. وی اضافه نمود: یکی از مهمترین احتیاجهای امروز جامعه مرتبط با قشری است که اگر صحبت از کرامت و عزت انسانی می کنیم، شایسته ترین انسان ها به شمار می روند؛ زیرا پس از 30 سال خدمت بازنشسته شده اند و امروز با این بازنشستگی متکفل بعضی از امور فرهنگی، اخلاقی و فکری هستند و باید از آرامش خاطر در زندگی برخوردار باشند که لازمه آن بهره مندی از حداقل هاست. بنابراین این حقشان است و به لطف و کرامت ما احتیاجی نیست.شریعتمداری توضیح داد: معتقدیم عزت و کرامت ما در آینده به این بستگی دارد که امروز چگونه بازنشستگان را می بینیم؛ توصیه می گردد به این موضوع توجه ویژه گردد تا در آینده شاهد شرایط بهتری برای آنها باشیم. این افراد در شرایط تحریم بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند و باید برای آنها اقدام جدی گردد.

  • به اصلاح پارامتریک احتیاجمندیم

شریعتمداری در پاسخ به این سوال که آیا برای افزایش سن بازنشستگی برنامه ریزی شده است، گفت: مفهومی تحت عنوان اصلاحات پارامتریک یک مساله اساسی در نحوه ارائه خدمات است. بعضی افراد معتقدند ما به طور گشاده دستانه در زمینه ارائه خدمات دوران بازنشستگی، از کارافتادگی و تامین درمان در قوانین و مقررات پیش رفته ایم اما جامعه کارگری و بازنشستگان نظر معکوسی به این موضوع دارند.وی اصلاحات پارامتریک را ضروری دانست و ادامه داد: اصلاحات پارامتریک با اینکه امری قابل آنالیز است، آثار اجتماعی خاص خود را دارد و باید با دقت در خصوص آن صحبت گردد و نمی گردد بعضی خدمات را حذف کرد؛ می گردد به صورت فیزیکی حساب بستانکار و بدهکار را با یکدیگر تطبیق داد اما با یک جامعه زنده و مهم روبروییم که باید درباره آنها تصمیم معقول گرفته گردد و یکی از راه ها اصلاحات پارامتریک است.اصلاحات پارامتریک و ساختاری شامل مواردی مانند تغییر ضرایب، سال هایی که بیمه گذار باید بپردازد و ضرایب خاص سهم دولت است. گفته می گردد اصلاحات پارامتریک (موردی) یکی از مسائل مورد احتیاج سازمان تامین اجتماعی است که باید در مقررات و سازوکارهای بیمه ای اعمال گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 104

به "حقوق بازنشستگان با 30 هزار میلیارد تومان همسان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق بازنشستگان با 30 هزار میلیارد تومان همسان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید