سیل به 921 واحد مسکونی در غرب اصفهان خسارت زد

به گزارش مجله تانی بای، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: 921 واحد مسکونی در غرب این استان بر اثر سیل چند روز اخیر خسارت دیده اند.

سیل به 921 واحد مسکونی در غرب اصفهان خسارت زد

جهت دریافت خدمات انواع آلاچیق سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش اضافه نمود: بارش های شدید و سیل در هفته گذشته به 921 خانه مسکونی در شهرها و روستاهای مناطق غربی استان اصفهان شامل فریدونشهر، فریدن، چادگان و بویین میاندشت خسارت وارد کرد.

شیشه فروش بیان نمود: برآورد هزینه خسارت به این خانه ها تعیین نیست اما در هر منطقه درصد خرابی متفاوت بود که بیشترین آن 70 درصد است.

وی اضافه نمود: بخش های کشاورزی و مسکونی بیشترین خسارت را در این سیل داشته اند و تلفات جانی به همراه نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان نمود: شرایط آماده باش و پیش بینی تمهیدات لازم برای بارش ها و وقوع سیل انجام شد. نیروهای امدادی در جاده ها و غرب و شرق استان برای رسیدگی به موقع به حوادث در حالت آماده باش بوده و نیروهای راهداری در 41 راهدارخانه برای بازگشایی راه ها و خدمت رسانی به رانندگان مستقر هستند.

وی ادامه داد: جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری در افزایش ایمنی و کاهش حوادث موثر است و رانندگان پیش از سفر از شرایط جوی هوا با خبر شده و با تجهیزات کامل در جاده ها تردد نمایند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ستاد مدیریت بحران در شهرستان ها، شهرها و روستاها تشکیل شده است و مسئولان محلی همراه با تیم های امدادی باید پیش بینی های لازم را انجام داده باشند و مسیرهای انتقال آب بازگشایی و ایجاد سد برای جلوگیری از ورود آب به منازل و بخش مسکونی شهر و روستاها را انجام دهند.

شیشه فروش اضافه نمود: شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان نباید مانع از تدبیر و برنامه ریزی برای پیشگیری از خسارت های ناشی از سیل بشود و آمادگی های پیش از اتفاق خسارت ها را کاهش می دهد و مانع از غافلگیری خواهد شد.

در مرحله اول جاری شدن سیل این استان در اوایل امسال 2 هزار و 750 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راه ها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی 13 شهرستان اصفهان وارد شد. همچنین به 4 هزار و 900 واحد مسکونی، 290 کیلومتر راه های ارتباطی، 173 دهانه پل آبرو، سه دهانه پل بزرگ، 35 دستگاه ماشین آلات راهسازی، تعدادی پست برق و بخش کشاورزی استان اصفهان خسارات وارد شد.

در مرحله دوم سیل به تاسیسات زیربنایی، راه ها و بخش کشاورزی شهرستان های سمیرم، فریدونشهر، چادگان، فریدن و بوئین میاندشت و طوفان در نایین به ماشین ها و تاسیسات زیربنایی و واحدهای مسکونی خساراتی وارد کرد. در این حادثه غیر مترقبه به حدود 80 کیلومتر راه های استان، هزار واحد مسکونی شهری و روستایی، بخش کشاورزی و تاسیسات برق و مخابرات 2 هزار و 225 میلیارد ریال خسارت وارد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 715

به "سیل به 921 واحد مسکونی در غرب اصفهان خسارت زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل به 921 واحد مسکونی در غرب اصفهان خسارت زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید