مزایا و روش های تبلیغات اینترنتی

به گزارش مجله تانی بای، ترفیع که یکی از اجزای آمیخته بازاریابی محسوب می گردد، شامل مجموعه فعالیت های همگنی است که هدفش برقراری ارتباط با مصرف کنندگان محصول است. دلایل ارتباط میان سازمان ها با بازارهایشان متفاوت است، اما مقصود همه سازمان ها از برقراری ارتباط با بازارها تهییج آنها برای آگاهی یافتن از محصولات/ خدمات جدید سازمان است.

مزایا و روش های تبلیغات اینترنتی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به استناد گزارش مؤسسه زنیت مدیا، فرایند رشد هزینه های صرف شده برای تبلیغات اینترنتی در کل جهان در سال 2008 به رقم 37910 بیلون دلار رسید و به این ترتیب در سال 2008، تبلیغات اینترنتی اولین رقیب سنتی اش یعنی رادیو را پشت سر گذاشت.

تبلیغات اینترنتی شبیه تبلیغ در مطبوعات است، چون با وجود آنکه این تبلیغ روی سایت می رود، باز هم حاشیه و مرز معین و معینی دارد. می توان اینطور به قضیه نگاه کرد:

وقتی روزنامه را ورق می زنید، هیچ وقت برای تشخیص مقاله از تبلیغ مسئله ای ندارید، چون آگهی های روزنامه کادر معینی دارند و اغلب اوقات این آگهی ها کوچکند و یک صفحه کامل را اشغال نمی نمایند. آگهی های اینترنت هم همین طورند. بیشتر این آگهی ها داخل چیزی به نام بنر قرار می گیرند (مربع یا مستطیلی که حاوی آگهی شماست و در بالا و یا پایین صفحه نمایش ظاهر می گردد)، برخی از آگهی ها نیز ممکن است داخل چیزی به نام دکمه (بنر کوچک) قرار گیرند.

البته آگهی های اینترنتی شبیه آگهی های بازرگانی تلویزیونی هم هستند، چون تبلیغات اینترنتی نیز با انیمیشن و فیلم توجه بیننده را جلب می نماید.

مزایای تبلیغات اینترنتی

سهولت آزمایش بازار: اگر بخواهید بروشور تهیه کنید، مجبورید قبل از اینکه بفهمید این برنامه تبلیغی مفید است یا نه، آن را چاپ و توزیع کنید. پاسخ مثبت یا منفی به تبلیغات اینترنتی خیلی سریع تر معین می گردد.

ارزان تر بودن: از آنجا که در این تبلیغات هزینه ای برای چاپ و توزیع صرف نمی گردد (برخلاف تبلیغات سنتی تر که در آن قسمت اعظم بودجه صرف چاپ و توزیع می گردد)، هزینه کل تبلیغ نسبتاً به صرفه از آب در می آید.

تداوم و پایداری: تبلیغات اینترنتی 24 ساعت روز، 7 روز هفته و 365 روز سال در معرض دیدند.

سهولت تعویض: تعویض آگهی در اینترنت خیلی آسان تر از تعویض آگهی در رسانه های دیگر است. اگر لازم باشد آگهی اینترنتی عوض گردد احتیاج به چاپ و ضبط مجدد نیست. فقط باید HTML تبلیغ اینترنتی را عوض کرد تا در عرض چند دقیقه آگهی تغییر کند.

سهولت دسترسی به مخاطبان: راز موفقیت این کار هم در این است که آگهی را جایی بگذارید که مشتریان آن را ببینند. سعی کنید خود را جای مشتریان بگذارید و حتی الامکان حدس بزنید این مشتری ها از چه سایت هایی بازدید می نمایند. این سایت ها جای مناسب برای تبلیغات شما هستند.

روش های تبلیغات اینترنتی

یکی از مهمترین چالش های بازاریابی که شرکت ها با آن روبرو هستند، یافتن مناسب ترین ابزار تبلیغات اینترنتی است. 4 روش کلی تبلیغات اینترنتی شامل تبلیغات نمایشی (مانند بنرها، آسمان خراش ها، فوق متن ها)، ریچ مدیا (مانند پاپ آپ ها، درون شبکه ای ها)، ایمیل های تبلیغاتی و تبلیغات ویدئویی می گردد.

به گفته مؤسسه تبلیغات تعاملی در سال 2007 سهم این چهار نوع تبلیغات اینترنتی 34 % از مجموع کل درآمدهای اعلام شده است، که از این میان تبلیغات نمایشی 21 %، ریچ مدیا 9 %، ایمیل های تبلیغاتی 2 % و تبلیغات ویدئویی هم 2 % کل درآمدهای ناشی از تبلیغات اینترنتی را به خود اختصاص داده اند. در زیر به معرفی هریک از این روش ها می پردازیم.

بنر (Banner): متداول ترین شکل تبلیغات اینترنتی بنرها هستند. بنر یک صفحه گرافیکی به عرض 2/1 سانتی متر تا 5/2 سانتی متر و طول 5/12 تا 5/15 سانتی متر است. بنرها هم می توانند به صورت ایستا و هم پویا باشند.

پاپ آپ (Pop Up): از مشهورترین اشکال تبلیغات اینترنتی پاپ آپ است که از آنها معمولاً با عنوان پاشنده تبلیغ یاد می گردد و نوعی از تبلیغات اینترنتی است که به طور اتوماتیک در پنجره جدید روی مرورگر ظاهر می گردد.

بینابینی (Interstitial): بینابینی تبلیغاتی هستند که در درون مرورگر پنجره باز قرار دارند و وقتی کاربر از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت می نماید، قبل از اینکه صفحه جدا بارگذاری گردد، نمایان می شوند و با بارگذاری صفحه از بین می فرایند. تبلیغات درون شبکه ای از آنجایی که کاربر را مجبور به نمایش اجباری می نمایند، به عنوان آزاردهنده ترین نوع تبلیغ اینترنتی محسوب می شوند.

آسمان خراش(Skyscraper): آسمان خراش ها نوعی از تبلیغات اینترنتی در ابعاد 300 در 600 پیکسل هستند که به سادگی بارگذاری و بیشتر در قسمت پایین و سمت راست جانمایی می شوند. طریقه نمایش محتوای این نوع تبلیغ به صورت اتوماتیک و در مدت زمان بین 15تا 20 ثانیه است و پس از آن محتوای تبلیغ تغییر می نماید.

ابر متن (Hypertext): فوق متن ها از قدیمی ترین و ارزان ترین اشکال تبلیغ اینترنتی هستند که به صورت متن های معین شده در میان محتوای صفحات وب قرار دارند، به این متن ها یک URL خاصی که معمولاً آدرس وب سایت تبلیغ نماینده است، متصل بوده که به محض کلیک کاربر بر روی آن، در یک پنجره جستجوی جدید، وب سایت تبلیغ نماینده را در اختیار کاربر قرار می دهد.

تبلیغات ایمیلی (Email ad): تبلیغات ایمیلی، فعالیت های تجاری را در بر می گیرید که در آنها اطلاعات محصول/ خدمت به آی دی آدرس ایمیل های مشتریان بالقوه فرستاده می گردد.

ویدئوی دیجیتالی (Digital Video): ویدئوی دیجیتال نوعی از ذخیره سازی دیجیتال است که از سیگنال های دیجیتال به جای سیگنال های آنالوگ بهره می برد و تصاویر با کیفیت و کم حجمی را برای نمایش در صفحات وب فراوری می نماید.

اینترنت هنوز به قدری جدید است که جهانی تبلیغات واقعاً درست نمی داند بهترین روش تبلیغ چیست. البته خوشبختانه تقریباً کسی نمی تواند منکر این مطلب گردد که در آینده تبلیغات اینترنتی قدرت و تأثیر لازم را به دست خواهد آورد.

ما خیلی سریع پیش می رویم. 38 سال طول کشید تا رادیو 50 میلیون مخاطب پیدا کند. برای تلویزیون جلب این تعداد مخاطب (50 میلیون)، 13 سال به طول انجامید. اما رسیدن به چنین رقمی برای اینترنت فقط 5 سال طول کشید و این موفقیتی به واقع شگفت انگیز است.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: tani-buy.ir شناسه مطلب: 698

به "مزایا و روش های تبلیغات اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایا و روش های تبلیغات اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید